In de eerste zes maanden van dit jaar zag Unilever de onderliggende omzet met 7% groeien. Analisten hadden een omzetgroei van 6,5% voorzien.

De kernwinst van het bedrijf bedroeg EUR 2,21 miljard, ofwel EUR 0,76 per aandeel: dit resultaat beantwoordde aan de verwachtingen van analisten.

Ondanks de verslechterende economische omstandigheden wereldwijd houdt Unilever vast aan de doelstelling om een bescheiden stijging van de kernwinst (voor rente en belastingen) te realiseren. De prognoses voor heel 2012 werden derhalve bevestigd.

Onderliggende omzetgroei verraste positief

Naar de mening van ABN Amro heeft Unilever sterke cijfers gepubliceerd, waarbij onder meer de onderliggende omzetgroei positief verraste.

Het aandeel Unilever heeft een koers/winstverhouding van 17,2 en 15,7 (op basis van de verwachte winst over respectievelijk 2012 en 2013).

Gezien deze waarderingsniveaus denken de analisten van ABN Amro dat het mogelijke voordeel - een sterke positie binnen de opkomende markten- dat Unilever heeft ten opzichte van concurrenten min of meer in de koers van het aandeel verwerkt is.

Verder denken zij dat de concurrentie groot blijft; niet alleen van branchegenoten, maar ook van goedkopere huismerken. Het houdenadvies voor Unilever blijft dan ook van kracht.

In de eerste zes maanden van dit jaar zag Unilever de onderliggende omzet met 7% groeien. Analisten hadden een omzetgroei van 6,5% voorzien. De kernwinst van het bedrijf bedroeg EUR 2,21 miljard, ofwel EUR 0,76 per aandeel: dit resultaat beantwoordde aan de verwachtingen van analisten. Ondanks de verslechterende economische omstandigheden wereldwijd houdt Unilever vast aan de doelstelling om een bescheiden stijging van de kernwinst (voor rente en belastingen) te realiseren. De prognoses voor heel 2012 werden derhalve bevestigd. Onderliggende omzetgroei verraste positiefNaar de mening van ABN Amro heeft Unilever sterke cijfers gepubliceerd, waarbij onder meer de onderliggende omzetgroei positief verraste. Het aandeel Unilever heeft een koers/winstverhouding van 17,2 en 15,7 (op basis van de verwachte winst over respectievelijk 2012 en 2013). Gezien deze waarderingsniveaus denken de analisten van ABN Amro dat het mogelijke voordeel - een sterke positie binnen de opkomende markten- dat Unilever heeft ten opzichte van concurrenten min of meer in de koers van het aandeel verwerkt is. Verder denken zij dat de concurrentie groot blijft; niet alleen van branchegenoten, maar ook van goedkopere huismerken. Het houdenadvies voor Unilever blijft dan ook van kracht.