Daardoor neemt ook de vrees toe dat Spanje uiteindelijk niet aan zijn verplichtingen zal kunnen voldoen wat het afbouwen van de schulden betreft.

Volgens Christensen, valutaspecialist bij Nordea Bank, blijft de euro kwetsbaar. Vandaag is het de eerste keer in vier dagen dat de koers van de euro onder druk staat.

De Europese beurzen doen het echter nog steeds goed, waarbij de winsten ten opzichte van vanmiddag verder zijn opgelopen. De Euro Stoxx 50 noteert ongeveer 1% hoger, de BEL 20 boekt een winst van driekwart procent.

KBC is momenteel de sterkste stijger binnen de BEL 20. In Parijs explodeert de koers van Air France-KLM in reactie op de vanmorgen gepubliceerde cijfers.

AirFrance KLM: stijgende bezettingsgraad, nog te hoge kosten

De omzet van deze airliner steeg volgens Theodoor Gilissen Bankiers met 4.5%naar Eur 6.500 mln, iets hoger dan in het eerste kwartaal.

Het bedrijfsresultaat voor amortisatie en leases steeg 20,7% naar Eur 607 mln. Het aangepaste bedrijfsresultaat verbeterde naar Eur 15 mln tegenover een verlies vorig jaar van Eur 73 mln.

Het nettoresultaat werd negatief beïnvloed door Eur 368 mln genomen provisie voor herstructurering van Air France (niet cash) en door Eur 454 mln financiële kosten, waarvan valuta Eur 86 mln en Eur 372 mln voor hedging van brandstof (grotendeels non-cash).

Het verlies bedroeg in totaal Eur 895 mln. Per aandeel was het verlies Eur 3,02 (vorig jaar Eur 0,67). Het passagiersvervoer steeg 2,4% en de bezettingsgraad steeg 1,7 punten naar 82,8%, terwijl de opbrengstmix 4% steeg (en exclusief valuta's 1,4%).

Het bedrijfsresultaat van passagiers bedroeg een verlies van Eur 47 mln. Voor het vrachtvervoer was er sprake van een daling van 6,9% en de bezettingsgraad daalde naar 64,1% bij een opbrengstdaling per kilometer van 2,4% (exclusief valuta 6,7%).

Het bedrijfsresultaat van vracht bedroeg een verlies van Eur 62 mln. Onderhoud scoorde een verbeterd resultaat van Eur 40 mln.

De kasstroom van operaties was Eur 461 mln in het eerste halfjaar en het bedrijf bezit Eur 3,3 mrd cash.

Aandeelhoudersbedrag was met Eur 4,8mrd Eur 16 per aandeel, de netto schuld bedroeg Eur 6,2 mrd en gearing 1,28. Het bedrijf verwacht een operationeel resultaat boven de Eur 195 mln van tweede helft vorig jaar.

De rating van Theodoor Gilissen Bankiers is kopen uitgaande van de noodzakelijke personeelsreducties vooral bij Air France in de loop van dit jaar zoals in hoofdlijnen aangekondigd.

Daardoor neemt ook de vrees toe dat Spanje uiteindelijk niet aan zijn verplichtingen zal kunnen voldoen wat het afbouwen van de schulden betreft. Volgens Christensen, valutaspecialist bij Nordea Bank, blijft de euro kwetsbaar. Vandaag is het de eerste keer in vier dagen dat de koers van de euro onder druk staat. De Europese beurzen doen het echter nog steeds goed, waarbij de winsten ten opzichte van vanmiddag verder zijn opgelopen. De Euro Stoxx 50 noteert ongeveer 1% hoger, de BEL 20 boekt een winst van driekwart procent. KBC is momenteel de sterkste stijger binnen de BEL 20. In Parijs explodeert de koers van Air France-KLM in reactie op de vanmorgen gepubliceerde cijfers. AirFrance KLM: stijgende bezettingsgraad, nog te hoge kosten De omzet van deze airliner steeg volgens Theodoor Gilissen Bankiers met 4.5%naar Eur 6.500 mln, iets hoger dan in het eerste kwartaal. Het bedrijfsresultaat voor amortisatie en leases steeg 20,7% naar Eur 607 mln. Het aangepaste bedrijfsresultaat verbeterde naar Eur 15 mln tegenover een verlies vorig jaar van Eur 73 mln. Het nettoresultaat werd negatief beïnvloed door Eur 368 mln genomen provisie voor herstructurering van Air France (niet cash) en door Eur 454 mln financiële kosten, waarvan valuta Eur 86 mln en Eur 372 mln voor hedging van brandstof (grotendeels non-cash). Het verlies bedroeg in totaal Eur 895 mln. Per aandeel was het verlies Eur 3,02 (vorig jaar Eur 0,67). Het passagiersvervoer steeg 2,4% en de bezettingsgraad steeg 1,7 punten naar 82,8%, terwijl de opbrengstmix 4% steeg (en exclusief valuta's 1,4%). Het bedrijfsresultaat van passagiers bedroeg een verlies van Eur 47 mln. Voor het vrachtvervoer was er sprake van een daling van 6,9% en de bezettingsgraad daalde naar 64,1% bij een opbrengstdaling per kilometer van 2,4% (exclusief valuta 6,7%). Het bedrijfsresultaat van vracht bedroeg een verlies van Eur 62 mln. Onderhoud scoorde een verbeterd resultaat van Eur 40 mln. De kasstroom van operaties was Eur 461 mln in het eerste halfjaar en het bedrijf bezit Eur 3,3 mrd cash. Aandeelhoudersbedrag was met Eur 4,8mrd Eur 16 per aandeel, de netto schuld bedroeg Eur 6,2 mrd en gearing 1,28. Het bedrijf verwacht een operationeel resultaat boven de Eur 195 mln van tweede helft vorig jaar. De rating van Theodoor Gilissen Bankiers is kopen uitgaande van de noodzakelijke personeelsreducties vooral bij Air France in de loop van dit jaar zoals in hoofdlijnen aangekondigd.