De totale uitgaven aan reclame wereldwijd bedragen volgens Wilfried Steentjes van Steentjes Vermogensbeheer $ 500 mrd. Met een normale groei de komende jaren valt te becijferen dat er dan $ 29 mrd naar de sociale media gaat. Als Twitter daar 20% van krijgt dan zijn de inkomsten rond de $ 6 mrd.

Daar gaan kosten van af maar deze nemen niet toe met elke nieuwe Tweet of Twitteraar. Stel nu dat er $ 3 mrd overblijft. Een koers winstverhouding van 20 hoort dan bij een dergelijk bedrijf.

Beurswaarde dus grofweg $ 60 mrd. Bij de slotkoers van vrijdag was de beurswaarde $ 25 mrd. Twitter is dus goedkoop op dit moment.

De totale uitgaven aan reclame wereldwijd bedragen volgens Wilfried Steentjes van Steentjes Vermogensbeheer $ 500 mrd. Met een normale groei de komende jaren valt te becijferen dat er dan $ 29 mrd naar de sociale media gaat. Als Twitter daar 20% van krijgt dan zijn de inkomsten rond de $ 6 mrd. Daar gaan kosten van af maar deze nemen niet toe met elke nieuwe Tweet of Twitteraar. Stel nu dat er $ 3 mrd overblijft. Een koers winstverhouding van 20 hoort dan bij een dergelijk bedrijf. Beurswaarde dus grofweg $ 60 mrd. Bij de slotkoers van vrijdag was de beurswaarde $ 25 mrd. Twitter is dus goedkoop op dit moment.