Chisato Kitsukawa, woordvoerder voor Sony, gaf toe dat de situatie nog altijd moeilijk blijft. Het bedrijf heeft acht productievestigingen gesloten, onder andere in Miyagi, Ibaraki en Fukushima.

Toyota heeft anderzijds minstens 21 fabrieken gesloten waar auto's en auto-onderdelen worden gemaakt. Het probleem is dat de onderdelen uit verschillende fabrieken moeten komen.

Sommige van die fabrieken zijn inderdaad gelegen in gebied dat zwaar door de aardbeving werd getroffen. John Hoffecker, specialist auto's bij consulting bedrijf AlixPartners LLP in Detroit, is van mening dat de situatie nog weken in plaats van dagen moeilijk kan blijven. Een ramp op deze schaal is nooit eerder gebeurd.

Chisato Kitsukawa, woordvoerder voor Sony, gaf toe dat de situatie nog altijd moeilijk blijft. Het bedrijf heeft acht productievestigingen gesloten, onder andere in Miyagi, Ibaraki en Fukushima. Toyota heeft anderzijds minstens 21 fabrieken gesloten waar auto's en auto-onderdelen worden gemaakt. Het probleem is dat de onderdelen uit verschillende fabrieken moeten komen. Sommige van die fabrieken zijn inderdaad gelegen in gebied dat zwaar door de aardbeving werd getroffen. John Hoffecker, specialist auto's bij consulting bedrijf AlixPartners LLP in Detroit, is van mening dat de situatie nog weken in plaats van dagen moeilijk kan blijven. Een ramp op deze schaal is nooit eerder gebeurd.