De omzet van TomTom staat onder druk en de markt voor navigatiekastjes krimpt. Het advies voor TomTom staat bij ABN Amro op houden.

De operationele winst van TomTom van EUR 4 miljoen was slechter dan verwacht en kan worden verklaard door hogere marketingkosten.

De producent van navigatieapparatuur verwacht voor dit jaar een omzet die uitkomt op EUR 900 miljoen, terwijl de omzet voor heel 2013 uitkwam op EUR 963 miljoen.

De winst per aandeel wordt voor 2014 geschat op EUR 0,20, in vergelijking met EUR 0,26 in 2013. Dit zijn duidelijk teleurstellende vooruitzichten en geven aan dat de marktomstandigheden erg uitdagend blijven voor TomTom.

De omzet van TomTom staat onder druk en de markt voor navigatiekastjes krimpt. Het advies voor TomTom staat bij ABN Amro op houden. De operationele winst van TomTom van EUR 4 miljoen was slechter dan verwacht en kan worden verklaard door hogere marketingkosten. De producent van navigatieapparatuur verwacht voor dit jaar een omzet die uitkomt op EUR 900 miljoen, terwijl de omzet voor heel 2013 uitkwam op EUR 963 miljoen. De winst per aandeel wordt voor 2014 geschat op EUR 0,20, in vergelijking met EUR 0,26 in 2013. Dit zijn duidelijk teleurstellende vooruitzichten en geven aan dat de marktomstandigheden erg uitdagend blijven voor TomTom.