Opvallend was dat de groei vooral te danken was aan Turkije en de Verenigde Staten. Oost- en Centraal-Europa hadden onder het winterweer te lijden. West-Europa was stabiel, wat ook voor de Belgische markt gold.

Tom Debusschere, Deceuninck CEO: "In het eerste kwartaal van 2010 heeft Deceuninck de trend van eind 2009 voortgezet. Het is bemoedigend om vast te stellen dat het volume met 9% is gestegen, ondanks een lange en strenge winter waardoor de vraag in Europa tijdens januari en februari op zich liet wachten. Wereldwijd zijn de binnenkomende orders sinds midden maart veelbelovend en de omzettrend zet zich door tijdens het tweede kwartaal. De eerste tekenen van een verbeterde activiteit in de residentiële nieuwbouw en renovatie nemen toe."

Over de vooruitzichten wou Deceuninck het volgende kwijt: "We blijven voorzichtig: de vergelijkingsbasis (de eerste maanden van 2009) was zwak, de druk op de kosten neemt toe na 4 opéénvolgende maanden van stijgende PVC-prijzen. Bovendien blijft het onduidelijk of de huidige groei een teken is van een fundamenteler herstel van de bouw. Op lange termijn zal energie-efficiënt bouwen en renoveren de motor zijn voor onze industrie. PVC-ramen blijven "best value" op het vlak van energiebesparing. Deceuninck investeert verder in productinnovatie - waarbij hoofdzakelijk isolatiewaarden, productiviteitsverbetering en service naar onze klanten centraal staan. Ondertussen wordt de impact van onze kostenbesparingen uit 2009 duidelijk in de resultaten. Deceuninck verwacht een stabiel jaar op vlak van omzet en zit op schema om terug winstgevend te worden."

Opvallend was dat de groei vooral te danken was aan Turkije en de Verenigde Staten. Oost- en Centraal-Europa hadden onder het winterweer te lijden. West-Europa was stabiel, wat ook voor de Belgische markt gold. Tom Debusschere, Deceuninck CEO: "In het eerste kwartaal van 2010 heeft Deceuninck de trend van eind 2009 voortgezet. Het is bemoedigend om vast te stellen dat het volume met 9% is gestegen, ondanks een lange en strenge winter waardoor de vraag in Europa tijdens januari en februari op zich liet wachten. Wereldwijd zijn de binnenkomende orders sinds midden maart veelbelovend en de omzettrend zet zich door tijdens het tweede kwartaal. De eerste tekenen van een verbeterde activiteit in de residentiële nieuwbouw en renovatie nemen toe." Over de vooruitzichten wou Deceuninck het volgende kwijt: "We blijven voorzichtig: de vergelijkingsbasis (de eerste maanden van 2009) was zwak, de druk op de kosten neemt toe na 4 opéénvolgende maanden van stijgende PVC-prijzen. Bovendien blijft het onduidelijk of de huidige groei een teken is van een fundamenteler herstel van de bouw. Op lange termijn zal energie-efficiënt bouwen en renoveren de motor zijn voor onze industrie. PVC-ramen blijven "best value" op het vlak van energiebesparing. Deceuninck investeert verder in productinnovatie - waarbij hoofdzakelijk isolatiewaarden, productiviteitsverbetering en service naar onze klanten centraal staan. Ondertussen wordt de impact van onze kostenbesparingen uit 2009 duidelijk in de resultaten. Deceuninck verwacht een stabiel jaar op vlak van omzet en zit op schema om terug winstgevend te worden."