Bedrijven als Heineken, Unilever en Nissan hebben hun productie in het land al stopgezet. De totale schuld van Egypte bedroeg volgens de BIS per medio 2010 $ 43 mrd en ook qua export is Egypte te verwaarlozen voor westerse landen.

Wel wordt 8% van de handel via het Suezkanaal verhandeld, waardoor de transportkosten kunnen oplopen. Ondanks deze relativerende opmerkingen is volgens Theodoor Gilissen Bankiers de totale regio dusdanig belangrijk voor de wereldrelaties en vooral de olie- en gasindustrie dat we de ontwikkelingen zeker niet mogen negeren en de volatiliteit op de markten kan toenemen.

Bedrijven als Heineken, Unilever en Nissan hebben hun productie in het land al stopgezet. De totale schuld van Egypte bedroeg volgens de BIS per medio 2010 $ 43 mrd en ook qua export is Egypte te verwaarlozen voor westerse landen. Wel wordt 8% van de handel via het Suezkanaal verhandeld, waardoor de transportkosten kunnen oplopen. Ondanks deze relativerende opmerkingen is volgens Theodoor Gilissen Bankiers de totale regio dusdanig belangrijk voor de wereldrelaties en vooral de olie- en gasindustrie dat we de ontwikkelingen zeker niet mogen negeren en de volatiliteit op de markten kan toenemen.