Het aandeel is niet goedkoop geprijsd, maar de inkomsten, omzet en operationele marges blijven verbeteren omdat de inkoopkosten dalen. Het aandeel wordt boven de waardering van USD 63 verhandeld, die de analisen van ABN Amro licht opwaarts zullen bijstellen.

Het kwartaal, dat eindigde in april, laat zien dat Tiffany & Co. de concurrentie voor weet te blijven met sterke merken, een krachtig prijsbeleid en stabiliteit. Het bedrijf slaagt erin om op consistente wijze winstgevend te blijven.

De omzet steeg met 9% tot USD 900 miljoen en 8% op basis van een gelijk aantal winkels. Zonder wisselkoerseffecten zou de omzet 13% hoger zijn uitgekomen.

De verkopen in de beide Amerika's kwam slechts 6% hoger uit (of 3% op basis van een gelijk aantal winkels) en die in Europa was 8% hoger op basis zonder wisselkoerseffecten (of 6% op basis van een gelijk aantal winkels).

Het meest interessante is de toename in verkopen met 21% in Japan door prijsverhogingen en meer focus op hoger geprijsde artikelen.

Daarmee werd de waardevermindering van de yen ten opzichte van de dollar met 18% ruimschoots gecompenseerd. Het is opvallend dat consumenten meer luxe goederen willen kopen, of eerder overgaan tot een aankoop, als prijzen stijgen.

Tiffany & Co. is zich ervan bewust dat de omzetgroei in Japan niet in het huidige tempo zal aanhouden en de yen nog altijd inlevert ten opzichte van de dollar.

Toch is het een teken dat het bedrijf zich in stevige stormen staande houdt en prijzen kan verhogen.

Tiffany is een sterk merk in Japan, goed voor bijna een vijfde van de omzet en een hoger winstpercentage.

Het merk kan ook in andere regio's nog belangrijker worden omdat de consumptie in opkomende markten als China blijft stijgen. ABN Amro is neutraal.

Het aandeel is niet goedkoop geprijsd, maar de inkomsten, omzet en operationele marges blijven verbeteren omdat de inkoopkosten dalen. Het aandeel wordt boven de waardering van USD 63 verhandeld, die de analisen van ABN Amro licht opwaarts zullen bijstellen. Het kwartaal, dat eindigde in april, laat zien dat Tiffany & Co. de concurrentie voor weet te blijven met sterke merken, een krachtig prijsbeleid en stabiliteit. Het bedrijf slaagt erin om op consistente wijze winstgevend te blijven. De omzet steeg met 9% tot USD 900 miljoen en 8% op basis van een gelijk aantal winkels. Zonder wisselkoerseffecten zou de omzet 13% hoger zijn uitgekomen. De verkopen in de beide Amerika's kwam slechts 6% hoger uit (of 3% op basis van een gelijk aantal winkels) en die in Europa was 8% hoger op basis zonder wisselkoerseffecten (of 6% op basis van een gelijk aantal winkels). Het meest interessante is de toename in verkopen met 21% in Japan door prijsverhogingen en meer focus op hoger geprijsde artikelen. Daarmee werd de waardevermindering van de yen ten opzichte van de dollar met 18% ruimschoots gecompenseerd. Het is opvallend dat consumenten meer luxe goederen willen kopen, of eerder overgaan tot een aankoop, als prijzen stijgen. Tiffany & Co. is zich ervan bewust dat de omzetgroei in Japan niet in het huidige tempo zal aanhouden en de yen nog altijd inlevert ten opzichte van de dollar. Toch is het een teken dat het bedrijf zich in stevige stormen staande houdt en prijzen kan verhogen. Tiffany is een sterk merk in Japan, goed voor bijna een vijfde van de omzet en een hoger winstpercentage. Het merk kan ook in andere regio's nog belangrijker worden omdat de consumptie in opkomende markten als China blijft stijgen. ABN Amro is neutraal.