De LPG-vloot droeg met USD 1,4 miljoen bij tot het bedrijfsresultaat. (Over de eerste drie maanden van 2009 was de bijdrage USD 0,3miljoen).

In het midsize segment zijn de marktcondities iets verbeterd door een stijging van het aanbod van ladingen vanuit de Zwarte Zee en een merkbaar verhoogde vraag naar LPG-import in India.

De oplevering van nieuwe schepen blijft nog aanhouden waardoor de scheepscapaciteit nog vergroot en de vooruitzichten in dit segment onzeker blijven.

De EXMAR vloot is voor 2010 en 2011 voor respectievelijk 90 en 60% ingedekt.

De VLGC-markt vertoonde in het eerste kwartaal in dit segment weinig verbetering met vrachttarieven die niet boven de bedrijfskosten uitkwamen. Nog 11 nieuwbouwschepen zullen wereldwijd in de vaart worden gebracht, waarvan reeds 5 in de loop van 2010.

Thibaud Rutsaert (Bank Degroof): "Ik stel jogere operationele kosten in het offshore segment bij Exmar vast. Daarom blijf ik het aandeel weliswaar accumuleren, maar verlaag ik het koersdoel van 7 naar 6,50 euro."

De LPG-vloot droeg met USD 1,4 miljoen bij tot het bedrijfsresultaat. (Over de eerste drie maanden van 2009 was de bijdrage USD 0,3miljoen). In het midsize segment zijn de marktcondities iets verbeterd door een stijging van het aanbod van ladingen vanuit de Zwarte Zee en een merkbaar verhoogde vraag naar LPG-import in India. De oplevering van nieuwe schepen blijft nog aanhouden waardoor de scheepscapaciteit nog vergroot en de vooruitzichten in dit segment onzeker blijven. De EXMAR vloot is voor 2010 en 2011 voor respectievelijk 90 en 60% ingedekt. De VLGC-markt vertoonde in het eerste kwartaal in dit segment weinig verbetering met vrachttarieven die niet boven de bedrijfskosten uitkwamen. Nog 11 nieuwbouwschepen zullen wereldwijd in de vaart worden gebracht, waarvan reeds 5 in de loop van 2010. Thibaud Rutsaert (Bank Degroof): "Ik stel jogere operationele kosten in het offshore segment bij Exmar vast. Daarom blijf ik het aandeel weliswaar accumuleren, maar verlaag ik het koersdoel van 7 naar 6,50 euro."