Het partnership geeft Tesco de verantwoordelijkheid over retail pricing, verkoop en marketing, klantendienst en de ontwikkeling van nieuwe producten waardoor het een betere controle krijgt over de verzekeringsproducten die verkocht worden onder de naam Tesco. Fortis zal haar deskundigheid aanwenden voor acceptatie en claims management.

Miljoenen bestuurders en bewoners in het Verenigd Koninkrijk zullen kunnen genieten van de betere producten die Tesco op de markt brengt, de scherpere prijzen en de uitstekende dienstverlening die ze inmiddels van Tesco gewoon zijn.
In het Verenigd Koninkrijk zullen ook meer dan 1500 nieuwe banen gecreëerd worden als gevolg van deze deal.

Binnen dit partnership wordt ook een nieuwe entiteit opgericht voor acceptatie en claims management. Deze nieuwe entiteit, Tesco Insurance Limited, zal voor 49,9% in handen zijn van TPF en voor 50,1% van Fortis. Tegen het einde van volgend jaar zal zij haar activiteiten aanvangen.

Beide aandeelhouders zullen kapitaal inbrengen om de ontwikkeling en de groei van Tesco Insurance te ondersteunen. Het bedrag van hun inbreng is proportioneel met hun respectievelijk aandeel en kan later wijzigen. De aanvankelijke investering per partij wordt geschat rond GBP 100 miljoen (EUR 115 miljoen).

Het partnership, dat aanvankelijk minstens tot 2015 loopt, zal handelen in bepaalde TPF verzekeringsproducten zoals auto-, bestelwagen-, en woningverzekeringen. Dit gedeelte van de activiteiten van TPF vertegenwoordigt momenteel meer van GBP 500 miljoen (EUR 573 miljoen) in jaarlijkse brutopremie.
Deze deal voegt 1,5 miljoen klanten in auto-en woningverzekering toe aan de bestaande 7 miljoen klanten van Fortis UK. Het aantal door Fortis verzekerde wagens zal stijgen tot ongeveer 2,7 miljoen waardoor zij in het Verenigd Koninkrijk de tweede grootste autoverzekeraar wordt.

Het partnership geeft Tesco de verantwoordelijkheid over retail pricing, verkoop en marketing, klantendienst en de ontwikkeling van nieuwe producten waardoor het een betere controle krijgt over de verzekeringsproducten die verkocht worden onder de naam Tesco. Fortis zal haar deskundigheid aanwenden voor acceptatie en claims management.Miljoenen bestuurders en bewoners in het Verenigd Koninkrijk zullen kunnen genieten van de betere producten die Tesco op de markt brengt, de scherpere prijzen en de uitstekende dienstverlening die ze inmiddels van Tesco gewoon zijn. In het Verenigd Koninkrijk zullen ook meer dan 1500 nieuwe banen gecreëerd worden als gevolg van deze deal. Binnen dit partnership wordt ook een nieuwe entiteit opgericht voor acceptatie en claims management. Deze nieuwe entiteit, Tesco Insurance Limited, zal voor 49,9% in handen zijn van TPF en voor 50,1% van Fortis. Tegen het einde van volgend jaar zal zij haar activiteiten aanvangen.Beide aandeelhouders zullen kapitaal inbrengen om de ontwikkeling en de groei van Tesco Insurance te ondersteunen. Het bedrag van hun inbreng is proportioneel met hun respectievelijk aandeel en kan later wijzigen. De aanvankelijke investering per partij wordt geschat rond GBP 100 miljoen (EUR 115 miljoen). Het partnership, dat aanvankelijk minstens tot 2015 loopt, zal handelen in bepaalde TPF verzekeringsproducten zoals auto-, bestelwagen-, en woningverzekeringen. Dit gedeelte van de activiteiten van TPF vertegenwoordigt momenteel meer van GBP 500 miljoen (EUR 573 miljoen) in jaarlijkse brutopremie. Deze deal voegt 1,5 miljoen klanten in auto-en woningverzekering toe aan de bestaande 7 miljoen klanten van Fortis UK. Het aantal door Fortis verzekerde wagens zal stijgen tot ongeveer 2,7 miljoen waardoor zij in het Verenigd Koninkrijk de tweede grootste autoverzekeraar wordt.