Telenet richt zich met zijn nieuwe afdeling "Small Business" op bedrijven van 1 tot 50 werknemers met een duidelijke focus op zelfstandige, vrije beroepen en kleinere bedrijven. Die professionele klanten hebben nood aan andere diensten en producten dan de consument.

Uit marktonderzoek* bij kleine bedrijven blijkt dat het snel oplossen van vragen en problemen door de telefonie- en internetprovider op de eerste plaats staat wanneer ze een provider kiezen. Dit wordt gevolgd door 100% betrouwbaarheid op het vlak van producten, diensten en service. Daarnaast verwachten zij dat de klantendienst gemakkelijk bereikbaar is, bekwaam technisch personeel in dienst heeft en dat de internetdienst optimaal is.

Gerald Demortier, Director Small Business bij Telenet: "Kleine bedrijven hebben specifieke behoeften waarop we een antwoord willen bieden. We doen dit ondermeer door het opzetten van een Business Helpdesk waar professionals voortaan nog sneller en efficiënter zullen geholpen worden. Daarnaast breiden we ons verkoopskanaal gevoelig uit. Hierdoor zullen er beduidend meer Telenet verkoop- en servicepunten zijn die kleine bedrijven op een professionele manier kunnen ondersteunen."

Telenet zet voor kleine bedrijven een nieuwe verkoopstrategie uit en breidt zijn verkoopsnetwerk uit. Naast het trainen en mobiliseren van een twintigtal geselecteerde dealers (Telenet Business Specialist - dit aantal wordt verdubbeld dit jaar), tekent het Mechelse bedrijf een distributieovereenkomst met Tech Data dat heel wat ervaring opgebouwd heeft naar professionele resellers toe.

Dit resellernetwerk staat in voor advies, verkoop en het verlenen van diensten aan KMO's. Door deze samenwerking zullen binnenkort 200 tot 250 extra Telenet verkooppunten ten dienste staan van de kleine bedrijven.

Telenet richt zich met zijn nieuwe afdeling "Small Business" op bedrijven van 1 tot 50 werknemers met een duidelijke focus op zelfstandige, vrije beroepen en kleinere bedrijven. Die professionele klanten hebben nood aan andere diensten en producten dan de consument. Uit marktonderzoek* bij kleine bedrijven blijkt dat het snel oplossen van vragen en problemen door de telefonie- en internetprovider op de eerste plaats staat wanneer ze een provider kiezen. Dit wordt gevolgd door 100% betrouwbaarheid op het vlak van producten, diensten en service. Daarnaast verwachten zij dat de klantendienst gemakkelijk bereikbaar is, bekwaam technisch personeel in dienst heeft en dat de internetdienst optimaal is. Gerald Demortier, Director Small Business bij Telenet: "Kleine bedrijven hebben specifieke behoeften waarop we een antwoord willen bieden. We doen dit ondermeer door het opzetten van een Business Helpdesk waar professionals voortaan nog sneller en efficiënter zullen geholpen worden. Daarnaast breiden we ons verkoopskanaal gevoelig uit. Hierdoor zullen er beduidend meer Telenet verkoop- en servicepunten zijn die kleine bedrijven op een professionele manier kunnen ondersteunen." Telenet zet voor kleine bedrijven een nieuwe verkoopstrategie uit en breidt zijn verkoopsnetwerk uit. Naast het trainen en mobiliseren van een twintigtal geselecteerde dealers (Telenet Business Specialist - dit aantal wordt verdubbeld dit jaar), tekent het Mechelse bedrijf een distributieovereenkomst met Tech Data dat heel wat ervaring opgebouwd heeft naar professionele resellers toe. Dit resellernetwerk staat in voor advies, verkoop en het verlenen van diensten aan KMO's. Door deze samenwerking zullen binnenkort 200 tot 250 extra Telenet verkooppunten ten dienste staan van de kleine bedrijven.