"Wij stellen met genoegen vast dat onze strategie, die steunt op de hoekstenen van vrijekasstroomgeneratie, een klantgerichte benadering en een groei van onze activiteiten, opnieuw heeft geleid tot sterke operationele en financiële resultaten. Tijdens het eerste kwartaal van het jaar behaalden wij een recordaantal nieuwe abonnees voor al onze residentiële kernproductlijnen, dankzij het aanhoudende succes van onze nieuwe, gesegmenteerde bundels, de "Shakes". Deze bundels bieden onze klanten een ongeëvenaarde functionaliteit, gebruikscomfort en consistent betrouwbare producten tegen een interessante prijs. Globaal kregen we er in totaal 184.000 abonnees bij op deze producten, waarvan Telenet Digital TV netto goed was voor 107.000 extra abonnees. Dit zowel dankzij een sterke stijging in onze originele activiteit, als door de nieuwe abonnees door de uitbreiding die we vorig jaar realiseerden met de overname van Interkabel. Bovendien kregen wij netto 40.000 nieuwe abonnees voor breedbandinternet en 37.000 voor vaste telefonie. Wij hebben gelukkig tot nu toe nog geen opvallende nadelige gevolgen ondervonden van de uitdagende economische situatie en wij blijven goed presteren in deze sterk concurrerende omgeving. Toch blijven wij de ontwikkelingen nauwgezet opvolgen, want voor de rest van het jaar lijkt voorzichtigheid ons toch geboden. De aanhoudende omzetting van onze klantenbasis naar multiple play, heeft degelijke financiële resultaten opgeleverd. Onze omzet steeg met 16% en onze EBITDA met 26%, deels dankzij de overname vorig jaar van Interkabel. Onze EBITDA marge voor het eerste kwartaal verbeterde tot 52,1% door onze voortdurende efficiëntieverbeteringen en operationele winsten uit het feit dat steeds meer van onze klanten convergeren naar triple playâ€?bundels. Het sterke succes van digitale

tv resulteerde in hogere bedrijfsinvesteringen in set-top-boxen voor verhuur. Maar met een sterke verbetering in onze EBITDA konden wij nog steeds een vrije kasstroom van € 59 miljoen genereren, gelijk aan 21% van de omzet. Deze sterke kasstroom stelde ons ook in staat om een groot deel van het opgenomen doorlopende krediet terug te betalen. Naast ons groeiend EBITDA daalde onze hefboomratio daardoor verder van 3,7x eind 2008 naar 3,3x eind maart 2009.

Voor de rest van het jaar blijven we voorzichtig, maar hebben vertrouwen dat we onze concurrentiepositie in de segmenten breedband, vaste en mobiele telefonie en televisie verder zullen kunnen versterken. En voor de komende jaren blijven we een sterke groei verwachten voor al onze producten, met een verdere groei van onze EBITDA en vrije kasstroom tot gevolg."

"Wij stellen met genoegen vast dat onze strategie, die steunt op de hoekstenen van vrijekasstroomgeneratie, een klantgerichte benadering en een groei van onze activiteiten, opnieuw heeft geleid tot sterke operationele en financiële resultaten. Tijdens het eerste kwartaal van het jaar behaalden wij een recordaantal nieuwe abonnees voor al onze residentiële kernproductlijnen, dankzij het aanhoudende succes van onze nieuwe, gesegmenteerde bundels, de "Shakes". Deze bundels bieden onze klanten een ongeëvenaarde functionaliteit, gebruikscomfort en consistent betrouwbare producten tegen een interessante prijs. Globaal kregen we er in totaal 184.000 abonnees bij op deze producten, waarvan Telenet Digital TV netto goed was voor 107.000 extra abonnees. Dit zowel dankzij een sterke stijging in onze originele activiteit, als door de nieuwe abonnees door de uitbreiding die we vorig jaar realiseerden met de overname van Interkabel. Bovendien kregen wij netto 40.000 nieuwe abonnees voor breedbandinternet en 37.000 voor vaste telefonie. Wij hebben gelukkig tot nu toe nog geen opvallende nadelige gevolgen ondervonden van de uitdagende economische situatie en wij blijven goed presteren in deze sterk concurrerende omgeving. Toch blijven wij de ontwikkelingen nauwgezet opvolgen, want voor de rest van het jaar lijkt voorzichtigheid ons toch geboden. De aanhoudende omzetting van onze klantenbasis naar multiple play, heeft degelijke financiële resultaten opgeleverd. Onze omzet steeg met 16% en onze EBITDA met 26%, deels dankzij de overname vorig jaar van Interkabel. Onze EBITDA marge voor het eerste kwartaal verbeterde tot 52,1% door onze voortdurende efficiëntieverbeteringen en operationele winsten uit het feit dat steeds meer van onze klanten convergeren naar triple playâ€?bundels. Het sterke succes van digitale tv resulteerde in hogere bedrijfsinvesteringen in set-top-boxen voor verhuur. Maar met een sterke verbetering in onze EBITDA konden wij nog steeds een vrije kasstroom van € 59 miljoen genereren, gelijk aan 21% van de omzet. Deze sterke kasstroom stelde ons ook in staat om een groot deel van het opgenomen doorlopende krediet terug te betalen. Naast ons groeiend EBITDA daalde onze hefboomratio daardoor verder van 3,7x eind 2008 naar 3,3x eind maart 2009. Voor de rest van het jaar blijven we voorzichtig, maar hebben vertrouwen dat we onze concurrentiepositie in de segmenten breedband, vaste en mobiele telefonie en televisie verder zullen kunnen versterken. En voor de komende jaren blijven we een sterke groei verwachten voor al onze producten, met een verdere groei van onze EBITDA en vrije kasstroom tot gevolg."