Net als andere Amerikaanse detailhandelsketens gaf Target het slechte weer de schuld van de mindere verkopen.

De lange, koude winter zorgde voor minder vraag naar zomerartikelen en andere seizoensgebonden producten.

Klanten bezochten de winkels van Target minder vaak, maar kochten meer per bezoek.

De analisten van de bank verwachten dat deze tegenwind niet aanhoudt door de komst van warmer weer. Toch heeft het bedrijf de winstverwachting per aandeel voor het hele jaar neerwaarts bijgesteld naar USD 4,70 tot USD 4,90 tegen eerder USD 4,85 tot USD 5,05.

Mogelijk verhogen de analisten van de bank de raming voor de fair value van het aandeel licht vanwege de kasstroom, maar voor de lange termijn blijft ABN Amro van mening dat Target te weinig het verschil maakt in de markt.

Het bedrijf is lager geprijsde supermarktproducten gaan verkopen om klanten te lokken, maar dat trucje beheersen naar onze mening ketens als Wal-Mart, Kroger, en Costco beter, onder andere door benzine erbij aan te bieden of (bijna) margevrije producten te verkopen.

Target is een grote naam in een defensieve sector, maar ziet zich voor een aantal uitdagingen gesteld die de druk op het aandeel verhogen. Dat wordt net onder de USD 70 verhandeld en zou verder in koers moeten zakken om het voor beleggers aantrekkelijk te maken om in te stappen. ABN Amro heeft een neutraal advies.

Net als andere Amerikaanse detailhandelsketens gaf Target het slechte weer de schuld van de mindere verkopen. De lange, koude winter zorgde voor minder vraag naar zomerartikelen en andere seizoensgebonden producten. Klanten bezochten de winkels van Target minder vaak, maar kochten meer per bezoek. De analisten van de bank verwachten dat deze tegenwind niet aanhoudt door de komst van warmer weer. Toch heeft het bedrijf de winstverwachting per aandeel voor het hele jaar neerwaarts bijgesteld naar USD 4,70 tot USD 4,90 tegen eerder USD 4,85 tot USD 5,05. Mogelijk verhogen de analisten van de bank de raming voor de fair value van het aandeel licht vanwege de kasstroom, maar voor de lange termijn blijft ABN Amro van mening dat Target te weinig het verschil maakt in de markt. Het bedrijf is lager geprijsde supermarktproducten gaan verkopen om klanten te lokken, maar dat trucje beheersen naar onze mening ketens als Wal-Mart, Kroger, en Costco beter, onder andere door benzine erbij aan te bieden of (bijna) margevrije producten te verkopen. Target is een grote naam in een defensieve sector, maar ziet zich voor een aantal uitdagingen gesteld die de druk op het aandeel verhogen. Dat wordt net onder de USD 70 verhandeld en zou verder in koers moeten zakken om het voor beleggers aantrekkelijk te maken om in te stappen. ABN Amro heeft een neutraal advies.