Ondertussen verslechteren de economische omstandigheden en wakkert het protectionisme aan.

Uit het Tankan rapport, die de ontwikkelingen bij Japanse ondernemers weergeeft, blijkt dat met name grote producenten voorzichtiger zijn. China gaat importheffingen invoeren op auto's.

De heffingen zullen tussen de 6,2% en 12,9% voor Amerikaanse autoproducenten bedragen, met de hoogste tarieven voor General Motors.

Op Duitse auto's zal tussen de 2% en 2,7% worden geheven. Deze maatregelen zijn naar aanleiding van een mislukt Chinees protest tegen de heffingen op Chinese autobanden.

Ondertussen verslechteren de economische omstandigheden en wakkert het protectionisme aan. Uit het Tankan rapport, die de ontwikkelingen bij Japanse ondernemers weergeeft, blijkt dat met name grote producenten voorzichtiger zijn. China gaat importheffingen invoeren op auto's. De heffingen zullen tussen de 6,2% en 12,9% voor Amerikaanse autoproducenten bedragen, met de hoogste tarieven voor General Motors. Op Duitse auto's zal tussen de 2% en 2,7% worden geheven. Deze maatregelen zijn naar aanleiding van een mislukt Chinees protest tegen de heffingen op Chinese autobanden.