De organische omzet van Roularta evenaart de omzet van 2009 in het eerste kwartaal. De omzet van radio en televisie groeide met 3,6%. De reclame op de websites groeide met bijna 20%.

De omzet van de lezersmarkt groeide een paar procent en de reclameomzet van de printed media daalde met een paar procent. De crisis in de advertentiemarkt, begonnen in 2008, bereikte bij RMG haar laagste niveau qua omzet pas in het tweede kwartaal van 2009.

Roularta Media Group realiseerde in het eerste kwartaal van 2010 een geconsolideerde omzet van 175,5 miljoen euro tegenover 181,9 miljoen euro in het eerste kwartaal van 2009.

Na het eerste kwartaal van 2009 werden de divisie optical discs, een aantal Franse audiovideo-hifi- en muziekbladen en het Franse lifestyle magazine Atmosphères verkocht.

Rekening houdend met deze verkopen bekomt men een organische daling van de omzet in het eerste kwartaal van 2010 met 1,0% tegenover het eerste kwartaal van 2009.

In het eerste kwartaal van 2010 is het overduidelijk dat de in 2009 gerealiseerde herstructureringen hun vruchten afwerpen. Dit zal dan ook een belangrijke impact hebben op de marges.

De reclame-omzet van de Franse magazines lijkt als eerste weer aan te trekken en vooral het succes van het wekelijks lifestyle-magazine Styles L'Express (+ 35%) is van belang. Ook de reclame-inkomsten van de Franse websites groeien nog sneller in het tweede kwartaal (april/mei + 80%).

In België is de nieuwe formule van De Streekkrant een succes. Het weekendformaat en de redactionele aanpak zijn nu identiek aan die van De Zondag. En de websites van de magazines, radio en televisie zorgen in het eerste semester alvast voor groeiende reclameinkomsten.

Er is nog altijd weinig visibiliteit wat betreft de reclame-inkomsten van de tijdschriftenbranche.

De organische omzet van Roularta evenaart de omzet van 2009 in het eerste kwartaal. De omzet van radio en televisie groeide met 3,6%. De reclame op de websites groeide met bijna 20%. De omzet van de lezersmarkt groeide een paar procent en de reclameomzet van de printed media daalde met een paar procent. De crisis in de advertentiemarkt, begonnen in 2008, bereikte bij RMG haar laagste niveau qua omzet pas in het tweede kwartaal van 2009. Roularta Media Group realiseerde in het eerste kwartaal van 2010 een geconsolideerde omzet van 175,5 miljoen euro tegenover 181,9 miljoen euro in het eerste kwartaal van 2009. Na het eerste kwartaal van 2009 werden de divisie optical discs, een aantal Franse audiovideo-hifi- en muziekbladen en het Franse lifestyle magazine Atmosphères verkocht. Rekening houdend met deze verkopen bekomt men een organische daling van de omzet in het eerste kwartaal van 2010 met 1,0% tegenover het eerste kwartaal van 2009. In het eerste kwartaal van 2010 is het overduidelijk dat de in 2009 gerealiseerde herstructureringen hun vruchten afwerpen. Dit zal dan ook een belangrijke impact hebben op de marges. De reclame-omzet van de Franse magazines lijkt als eerste weer aan te trekken en vooral het succes van het wekelijks lifestyle-magazine Styles L'Express (+ 35%) is van belang. Ook de reclame-inkomsten van de Franse websites groeien nog sneller in het tweede kwartaal (april/mei + 80%). In België is de nieuwe formule van De Streekkrant een succes. Het weekendformaat en de redactionele aanpak zijn nu identiek aan die van De Zondag. En de websites van de magazines, radio en televisie zorgen in het eerste semester alvast voor groeiende reclameinkomsten. Er is nog altijd weinig visibiliteit wat betreft de reclame-inkomsten van de tijdschriftenbranche.