De Amerikaanse koffieketen rapporteerde een wereldwijde vergelijkbare omzetgroei van 8%, inclusief een toename van 9% in Amerika en een stijging van 9% in China/Azië.

De resultaten werden onder andere gestuwd door nieuwe drankjes, effectief gebruik van social media en een toename van het aantal herontwerpen van Starbucks-winkels.

De groei van Starbucks is indrukwekkend nu de meeste retailers moeite hebben om transactiegroei te verwezenlijken. De groei onderstreept de wereldwijde merkwaarde van Starbucks.

Tegelijkertijd is ook de geconsolideerde operationele marge met 150 basispunten toegenomen tot 16,4%. Een deel van de verbetering kan worden toegeschreven aan lagere koffiekosten en refranchising-inspanningen in Europa.

Maar het grootste gedeelte van de margeverbetering komt door het business model van Starbucks en de kostenvoordelen van het bedrijf.

De Amerikaanse koffieketen rapporteerde een wereldwijde vergelijkbare omzetgroei van 8%, inclusief een toename van 9% in Amerika en een stijging van 9% in China/Azië. De resultaten werden onder andere gestuwd door nieuwe drankjes, effectief gebruik van social media en een toename van het aantal herontwerpen van Starbucks-winkels. De groei van Starbucks is indrukwekkend nu de meeste retailers moeite hebben om transactiegroei te verwezenlijken. De groei onderstreept de wereldwijde merkwaarde van Starbucks. Tegelijkertijd is ook de geconsolideerde operationele marge met 150 basispunten toegenomen tot 16,4%. Een deel van de verbetering kan worden toegeschreven aan lagere koffiekosten en refranchising-inspanningen in Europa. Maar het grootste gedeelte van de margeverbetering komt door het business model van Starbucks en de kostenvoordelen van het bedrijf.