Ook de DAX laat een gelijkaardige winst optekenen. De BEL 20 kwam met een winst van bijna anderhalf procent eveneens sterk uit de startblokken.

Nyrstar is opnieuw de uitblinker op de Brusselse beurs met een winst van ruim 10%. Daarnaast liggen ook Bekaert en KBC goed op koers.

Spanje, Ierland en ESM staan vandaag centraal op de meeting van de Eurogroup. De Spaanse rente is weliswaar gedaald in reactie op de aankondiging van het OMT-programma van de Europese Centrale Bank, maar volgens veel analisten kan die rente alleen maar verder omlaag wanneer er ook daadwerkelijk wordt ingegrepen op de obligatiemarkten.

AirFrance KLM: beladingsgraad stabiel in augustus

Air France KLM zag het passagiersvervoer in augustus met 0,6% stijgen en boekte naar eigen zeggen goede voortgang met de omzet per passagierskilometer gecorrigeerd voor valuta.

De beladingsgraad daalde fractioneel naar 85,7%, maar vertoont over de afgelopen kwartalen nog altijd een geleidelijke verbetering door een gedisciplineerd investeringsbeleid.

Bij de zeer cyclische Cargo business werd de capaciteit met 5,2% gereduceerd bij een 7,8% daling van het vervoer. De beladingsgraad daalde daardoor naar 60,6%.

Met een waardering van circa 25% van de boekwaarde is Air France ondergewaardeerd. Theodoor Gilissen Bankiers herhaalt het koopadvies.

Ook de DAX laat een gelijkaardige winst optekenen. De BEL 20 kwam met een winst van bijna anderhalf procent eveneens sterk uit de startblokken. Nyrstar is opnieuw de uitblinker op de Brusselse beurs met een winst van ruim 10%. Daarnaast liggen ook Bekaert en KBC goed op koers. Spanje, Ierland en ESM staan vandaag centraal op de meeting van de Eurogroup. De Spaanse rente is weliswaar gedaald in reactie op de aankondiging van het OMT-programma van de Europese Centrale Bank, maar volgens veel analisten kan die rente alleen maar verder omlaag wanneer er ook daadwerkelijk wordt ingegrepen op de obligatiemarkten.AirFrance KLM: beladingsgraad stabiel in augustus Air France KLM zag het passagiersvervoer in augustus met 0,6% stijgen en boekte naar eigen zeggen goede voortgang met de omzet per passagierskilometer gecorrigeerd voor valuta. De beladingsgraad daalde fractioneel naar 85,7%, maar vertoont over de afgelopen kwartalen nog altijd een geleidelijke verbetering door een gedisciplineerd investeringsbeleid. Bij de zeer cyclische Cargo business werd de capaciteit met 5,2% gereduceerd bij een 7,8% daling van het vervoer. De beladingsgraad daalde daardoor naar 60,6%. Met een waardering van circa 25% van de boekwaarde is Air France ondergewaardeerd. Theodoor Gilissen Bankiers herhaalt het koopadvies.