Over het geheel van de eerste negen maanden is de netto-omzet er met 2,1% op vooruitgegaan in vergelijking met 2011.

Deze evolutie weerspiegelt de heropleving van de markt voor natuurlijk mineraal flessenwater, waar Spadel in handelt. Aan het einde van het derde trimester van 2012 stijgt de Belgische markt met 2,4% in waarde.

Voor de Nederlandse markt bedraagt de stijging 8,1% en voor de Franse markt 1,6%. Als leider op de Belgische en Nederlandse markt, heeft Spadel fors bijgedragen aan dat resultaat, mede dankzij de activeringscampagnes van zijn merken en een continue

innovatiepolitiek: de herlancering van het gamma Spa bruisend in 2011, de herlancering van een nieuw gamma petflessen van BRU, de lancering van de nieuwe formule van Spa Citron met 100% natuurlijke ingrediënten, de introductie van nieuwe formaten op de

Nederlandse markt, ...

De concurrentiële druk blijft echter zeer belangrijk en dan vooral die van de huismerken en eerste-prijs merken, die hun positie blijven versterken.

Het cumulatieve bedrijfsresultaat aan het einde van het derde trimester is gestegen met 8% in vergelijking met 2011. Buiten de evolutie van de omzet, is deze groei ook het resultaat van de controle over de kosten in het kader van ons 'operational excellence' plan en van het door de groep doorgevoerde besparingsplan.

De prijs van bepaalde grondstoffen zoals PET, ingrediënten voor limonades of suiker blijven zorgwekkend en wegen op de winstmarges.

Over het geheel van de eerste negen maanden is de netto-omzet er met 2,1% op vooruitgegaan in vergelijking met 2011. Deze evolutie weerspiegelt de heropleving van de markt voor natuurlijk mineraal flessenwater, waar Spadel in handelt. Aan het einde van het derde trimester van 2012 stijgt de Belgische markt met 2,4% in waarde. Voor de Nederlandse markt bedraagt de stijging 8,1% en voor de Franse markt 1,6%. Als leider op de Belgische en Nederlandse markt, heeft Spadel fors bijgedragen aan dat resultaat, mede dankzij de activeringscampagnes van zijn merken en een continue innovatiepolitiek: de herlancering van het gamma Spa bruisend in 2011, de herlancering van een nieuw gamma petflessen van BRU, de lancering van de nieuwe formule van Spa Citron met 100% natuurlijke ingrediënten, de introductie van nieuwe formaten op de Nederlandse markt, ... De concurrentiële druk blijft echter zeer belangrijk en dan vooral die van de huismerken en eerste-prijs merken, die hun positie blijven versterken. Het cumulatieve bedrijfsresultaat aan het einde van het derde trimester is gestegen met 8% in vergelijking met 2011. Buiten de evolutie van de omzet, is deze groei ook het resultaat van de controle over de kosten in het kader van ons 'operational excellence' plan en van het door de groep doorgevoerde besparingsplan. De prijs van bepaalde grondstoffen zoals PET, ingrediënten voor limonades of suiker blijven zorgwekkend en wegen op de winstmarges.