De beleggers maken zich grote zorgen om de richting waar de Griekse crisis naar toe evolueert. De Brusselse beurs is op haar beurt lager geopend, met een verlies van ruim 1% voor de BEL 20.

Opvallende verliezers zijn er eigenlijk niet, de financials liggen zwak op koers. Ageas overtuigt dus niet met de cijfers.

Spadel signaleert dat sector van natuurlijk mineraalwater blijft groeien

De sector van natuurlijk mineraalwater op de markten waar Spadel actief is, blijft groeien. Op het einde van het eerste kwartaal van 2012 groeide de Franse markt van natuurlijk mineraalwater met 1% in waarde en zijn de Belgische en de Nederlandse markten zelfs gestegen met respectievelijk 3% en 4% in waarde.

Deze groei weerspiegelt de herboren interesse voor natuurlijk mineraalwater die we in die markten sinds 2010 vaststellen.

Als marktleider in België en Nederland, heeft Spadel een belangrijke bijdrage geleverd tot dit marktresultaat, enerzijds door haar continu innovatiebeleid (herlancering Spa bruis in 2011) en, anderzijds, door activatiecampagnes voor al haar merken.

De concurrentiële druk blijft echter sterk aanwezig op onze markten en meer in het bijzonder in Nederland waar de huismerken en de eersteprijsmerken hun posities blijven versterken.

Tijdens het eerste kwartaal van 2012 is de netto-omzet van de groep Spadel in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar met 5,1 % gestegen.

Deze stijging is het gevolg van de groei van onze volumes met 3,7 % en van een gemiddelde prijsstijging met 1 %. Vol vertrouwen in de kwaliteit van de activa, volgt de raad van bestuur van Spadel met aandacht de evolutie van de markten en blijft voorzichtig wat betreft de vooruitzichten op korte en middellange termijn.

Ondanks dit actief investeringsbeleid blijft ze waakzaam t.a.v. de sterke concurrentiële druk van de distributiemerken en de prijzenoorlog in de distributiesector alsook t.a.v. de prijsstijging van sommige grondstoffen zoals ingrediënten voor de limonades.

Spadel zet haar strategisch plan 2011-2015 verder waarbij ze in de eerste plaats in haar merken blijft investeren en de kosten verlaagt met als doel de groei en de rentabiliteit van de groep te ondersteunen en tezelfdertijd haar koolstofvoetafdruk te beperken.

De beleggers maken zich grote zorgen om de richting waar de Griekse crisis naar toe evolueert. De Brusselse beurs is op haar beurt lager geopend, met een verlies van ruim 1% voor de BEL 20. Opvallende verliezers zijn er eigenlijk niet, de financials liggen zwak op koers. Ageas overtuigt dus niet met de cijfers. Spadel signaleert dat sector van natuurlijk mineraalwater blijft groeien De sector van natuurlijk mineraalwater op de markten waar Spadel actief is, blijft groeien. Op het einde van het eerste kwartaal van 2012 groeide de Franse markt van natuurlijk mineraalwater met 1% in waarde en zijn de Belgische en de Nederlandse markten zelfs gestegen met respectievelijk 3% en 4% in waarde. Deze groei weerspiegelt de herboren interesse voor natuurlijk mineraalwater die we in die markten sinds 2010 vaststellen. Als marktleider in België en Nederland, heeft Spadel een belangrijke bijdrage geleverd tot dit marktresultaat, enerzijds door haar continu innovatiebeleid (herlancering Spa bruis in 2011) en, anderzijds, door activatiecampagnes voor al haar merken. De concurrentiële druk blijft echter sterk aanwezig op onze markten en meer in het bijzonder in Nederland waar de huismerken en de eersteprijsmerken hun posities blijven versterken. Tijdens het eerste kwartaal van 2012 is de netto-omzet van de groep Spadel in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar met 5,1 % gestegen. Deze stijging is het gevolg van de groei van onze volumes met 3,7 % en van een gemiddelde prijsstijging met 1 %. Vol vertrouwen in de kwaliteit van de activa, volgt de raad van bestuur van Spadel met aandacht de evolutie van de markten en blijft voorzichtig wat betreft de vooruitzichten op korte en middellange termijn. Ondanks dit actief investeringsbeleid blijft ze waakzaam t.a.v. de sterke concurrentiële druk van de distributiemerken en de prijzenoorlog in de distributiesector alsook t.a.v. de prijsstijging van sommige grondstoffen zoals ingrediënten voor de limonades. Spadel zet haar strategisch plan 2011-2015 verder waarbij ze in de eerste plaats in haar merken blijft investeren en de kosten verlaagt met als doel de groei en de rentabiliteit van de groep te ondersteunen en tezelfdertijd haar koolstofvoetafdruk te beperken.