Q1/2010 was het beste 1e kwartaal ooit voor Omega Pharma, met voor het eerst een Q1-omzet boven de € 200 mio. De vele maatregelen, in 2009 ingevoerd, tonen de eerste resultaten.

Zo groeien de Emerging Markets dankzij de sterke lokale structuren, die gevoed worden door het innovatiebeleid en de centrale merkenaansturing. Ook West-Europa groeit en thuisland België blijft verrassen. In

Frankrijk deed het nieuwe team de noodzakelijke analyses en wordt nu een daadkrachtig merkenbeleid doorgevoerd, dat nog dit jaar de kwartaalomzet moet stabiliseren.

Sjoerd Ummels (ING): "Met een top line groei van 4,40% deed Omega Pharma het beter dan verwacht. De volledige trading update was positief en dat wil zeggen dat het bedrijf het jaar goed is begonnen. Op basis van 10x de verwachte winst voor 2011 handhaaf ik het koopadvies voor het aandeel."

Q1/2010 was het beste 1e kwartaal ooit voor Omega Pharma, met voor het eerst een Q1-omzet boven de € 200 mio. De vele maatregelen, in 2009 ingevoerd, tonen de eerste resultaten. Zo groeien de Emerging Markets dankzij de sterke lokale structuren, die gevoed worden door het innovatiebeleid en de centrale merkenaansturing. Ook West-Europa groeit en thuisland België blijft verrassen. In Frankrijk deed het nieuwe team de noodzakelijke analyses en wordt nu een daadkrachtig merkenbeleid doorgevoerd, dat nog dit jaar de kwartaalomzet moet stabiliseren. Sjoerd Ummels (ING): "Met een top line groei van 4,40% deed Omega Pharma het beter dan verwacht. De volledige trading update was positief en dat wil zeggen dat het bedrijf het jaar goed is begonnen. Op basis van 10x de verwachte winst voor 2011 handhaaf ik het koopadvies voor het aandeel."