De organische omzet van Roularta evenaart de omzet van 2009 in het eerste kwartaal. De omzet van radio en televisie groeide met 3,6%. De reclame op de websites groeide met bijna 20%.

De omzet van de lezersmarkt groeide een paar procent en de reclameomzet van de printed media daalde met een paar procent. De crisis in de advertentiemarkt, begonnen in 2008, bereikte bij RMG haar laagste niveau qua omzet pas in het tweede kwartaal van 2009.

Roularta Media Group realiseerde in het eerste kwartaal van 2010 een geconsolideerde omzet van 175,5 miljoen euro tegenover 181,9 miljoen euro in het eerste kwartaal van 2009.

Er is nog altijd weinig visibiliteit wat betreft de reclame-inkomsten van de tijdschriftenbranche.

Siddy Jobe (Bank Degroof): "De inspanningen die Roularta hebben geleverd, kunnen met een hefboomeffect de resultaten beïnvloeden wanneer de reclamemarkt weer aantrekt. Het neutraal advies blijft behouden, maar het koersdoel werd verhoogd van 14,25 naar 19 euro."

De organische omzet van Roularta evenaart de omzet van 2009 in het eerste kwartaal. De omzet van radio en televisie groeide met 3,6%. De reclame op de websites groeide met bijna 20%. De omzet van de lezersmarkt groeide een paar procent en de reclameomzet van de printed media daalde met een paar procent. De crisis in de advertentiemarkt, begonnen in 2008, bereikte bij RMG haar laagste niveau qua omzet pas in het tweede kwartaal van 2009. Roularta Media Group realiseerde in het eerste kwartaal van 2010 een geconsolideerde omzet van 175,5 miljoen euro tegenover 181,9 miljoen euro in het eerste kwartaal van 2009. Er is nog altijd weinig visibiliteit wat betreft de reclame-inkomsten van de tijdschriftenbranche. Siddy Jobe (Bank Degroof): "De inspanningen die Roularta hebben geleverd, kunnen met een hefboomeffect de resultaten beïnvloeden wanneer de reclamemarkt weer aantrekt. Het neutraal advies blijft behouden, maar het koersdoel werd verhoogd van 14,25 naar 19 euro."