De omzet over het tweede kwartaal steeg naar USD 11,2 miljard dollar. Dat is 6% hoger dan het kwartaal ervoor en 8% hoger in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar. ABN Amro blijft neutraal.

De internationale activiteiten waren goed voor een omzet van USD 7,7 miljard, een stijging van 10% ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. In vergelijking met het eerste kwartaal, gaat het om een stijging van 8%. Vooral de markten in het Midden-Oosten en Azië stuwden de omzet.

Schlumberger behaalde hier voor het derde achtereenvolgende kwartaal een omzetgroei van meer dan 20%.

Daarnaast is de onderneming goed op weg met een verschuiving naar meer winstgevende activiteiten. Op dit moment heeft het bedrijf een operationele marge van 25%.

Dit heeft bijgedragen aan de internationale marge, die met 130 basispunten is uitgebreid en nu op 22% staat.

Onder andere booractiviteiten in China, Japan, Saudi-Arabië en Irak zijn belangrijke factoren voor groei.

Het bedrijf presteerde in Noord-Amerika vlak: de omzet, met USD 3,36 miljard, steeg niet. De operationele marge (19,7%) daalde met 110 basispunten ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar.

De omzet over het tweede kwartaal steeg naar USD 11,2 miljard dollar. Dat is 6% hoger dan het kwartaal ervoor en 8% hoger in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar. ABN Amro blijft neutraal. De internationale activiteiten waren goed voor een omzet van USD 7,7 miljard, een stijging van 10% ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. In vergelijking met het eerste kwartaal, gaat het om een stijging van 8%. Vooral de markten in het Midden-Oosten en Azië stuwden de omzet. Schlumberger behaalde hier voor het derde achtereenvolgende kwartaal een omzetgroei van meer dan 20%. Daarnaast is de onderneming goed op weg met een verschuiving naar meer winstgevende activiteiten. Op dit moment heeft het bedrijf een operationele marge van 25%. Dit heeft bijgedragen aan de internationale marge, die met 130 basispunten is uitgebreid en nu op 22% staat. Onder andere booractiviteiten in China, Japan, Saudi-Arabië en Irak zijn belangrijke factoren voor groei. Het bedrijf presteerde in Noord-Amerika vlak: de omzet, met USD 3,36 miljard, steeg niet. De operationele marge (19,7%) daalde met 110 basispunten ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar.