Het solide jaarresultaat bevestigt de goede marktpositie die SABMiller bekleedt met sterke merken en een wijdvertakte distributiesystemen.

Daarmee moet het voor de bierbrouwer mogelijk zijn om ook de komende decennia winstgevend te blijven.

De bierbrouwer zag de volumes wereldwijd met 3% stijgen. Doordat SABMiller betere prijzen kon bedingen, steeg de organische omzetgroei met bijna 7% in vergelijking met het vorige gebroken boekjaar.

De aangepaste operationele winst klom met 10% omdat de ingelijfde Australische brouwer Foster beter dan verwacht presteerde. De winst per aandeel steeg 11% tot USD 2,39 / GBP 1,51.

Wereldwijd brengt SABMiller nieuwe bieren op de markt in zowel het hoge als lage prijssegment. In de Verenigde Staten is er veel vraag naar speciale bieren van de joint venture MillerCoors. In Latijns-Amerika wint het bedrijf marktaandeel met grote verpakkingen die samen drinken aanmoedigen, terwijl goedkope bieren Afrikaanse consumenten weten te verleiden. ABN Amro blijft neutraal voor dit aandeel.

Het solide jaarresultaat bevestigt de goede marktpositie die SABMiller bekleedt met sterke merken en een wijdvertakte distributiesystemen. Daarmee moet het voor de bierbrouwer mogelijk zijn om ook de komende decennia winstgevend te blijven. De bierbrouwer zag de volumes wereldwijd met 3% stijgen. Doordat SABMiller betere prijzen kon bedingen, steeg de organische omzetgroei met bijna 7% in vergelijking met het vorige gebroken boekjaar. De aangepaste operationele winst klom met 10% omdat de ingelijfde Australische brouwer Foster beter dan verwacht presteerde. De winst per aandeel steeg 11% tot USD 2,39 / GBP 1,51. Wereldwijd brengt SABMiller nieuwe bieren op de markt in zowel het hoge als lage prijssegment. In de Verenigde Staten is er veel vraag naar speciale bieren van de joint venture MillerCoors. In Latijns-Amerika wint het bedrijf marktaandeel met grote verpakkingen die samen drinken aanmoedigen, terwijl goedkope bieren Afrikaanse consumenten weten te verleiden. ABN Amro blijft neutraal voor dit aandeel.