- De omzet daalde met 10,8% van 409,8 miljoen euro naar 365,7 miljoen euro.

- De REBITDA daalde met 37,7% van 37,9 miljoen euro naar 23,6 miljoen euro. De REBITDA-marge bedraagt 6,5% tegenover 9,3% in het eerste semester van 2008.

- De REBIT daalde met 58,2% van 24,8 miljoen euro naar 10,4 miljoen euro. De REBIT-marge bedraagt 2,8 % tegenover 6,1% in het eerste semester van 2008.

- Het recurrent nettoresultaat bedraagt 2,6 miljoen euro tegenover 10,1 miljoen euro in het eerste semester van 2008.

- Het totaal effect van de herstructurerings- en éénmalige kosten na belastingen bedraagt 14 miljoen euro.

- Het nettoresultaat van RMG bedraagt -10,8 miljoen euro tegenover 13,7 miljoen euro in het eerste semester van 2008.

Roularta Media Group realiseerde in het tweede kwartaal van 2009 een geconsolideerde omzet van 183,8 miljoen euro, tegenover 208,6 miljoen euro in het tweede kwartaal van 2008. Dit betekent een daling van de omzet met 11,9%.

De vooruitzichten klonken als volgt:

"De zomermaanden zijn traditioneel minder belangrijk qua omzet, maar wijzen toch op een verbetering. Maar voor de rest van het jaar is er echter nog altijd weinig visibiliteit wat betreft de reclamemarkt. Door de reeds genomen acties op vlak van herstructurering en concentraties van activiteiten zullen de kosten echter ook gevoelig dalen in het tweede semester."

- De omzet daalde met 10,8% van 409,8 miljoen euro naar 365,7 miljoen euro.- De REBITDA daalde met 37,7% van 37,9 miljoen euro naar 23,6 miljoen euro. De REBITDA-marge bedraagt 6,5% tegenover 9,3% in het eerste semester van 2008.- De REBIT daalde met 58,2% van 24,8 miljoen euro naar 10,4 miljoen euro. De REBIT-marge bedraagt 2,8 % tegenover 6,1% in het eerste semester van 2008.- Het recurrent nettoresultaat bedraagt 2,6 miljoen euro tegenover 10,1 miljoen euro in het eerste semester van 2008.- Het totaal effect van de herstructurerings- en éénmalige kosten na belastingen bedraagt 14 miljoen euro.- Het nettoresultaat van RMG bedraagt -10,8 miljoen euro tegenover 13,7 miljoen euro in het eerste semester van 2008.Roularta Media Group realiseerde in het tweede kwartaal van 2009 een geconsolideerde omzet van 183,8 miljoen euro, tegenover 208,6 miljoen euro in het tweede kwartaal van 2008. Dit betekent een daling van de omzet met 11,9%.De vooruitzichten klonken als volgt:"De zomermaanden zijn traditioneel minder belangrijk qua omzet, maar wijzen toch op een verbetering. Maar voor de rest van het jaar is er echter nog altijd weinig visibiliteit wat betreft de reclamemarkt. Door de reeds genomen acties op vlak van herstructurering en concentraties van activiteiten zullen de kosten echter ook gevoelig dalen in het tweede semester."