De omzet van het bedrijf steeg jaar-op-jaar met 3,4 procent, tegenover onze verwachting van 2,9 procent. De voornaamste drijfveer achter die groei was T-Mobile U.S. dat profiteerde van de overname van MetroPCS.

Maar zelfs zonder die overname was de strategie van de divisie succesvoller dan we verwacht hadden met een toename van twee miljoen postpaid-klanten (klanten betalen dan achteraf voor de diensten).

Inclusief MetroPCS eindigde de divisie het jaar met 46,7 miljoen abonnees. De activiteiten van Deutsche Telekom groeiden ook in Duitsland, waar het aantal mobiele klanten met 5,6 procent toenam naar 38,6 miljoen.

Desondanks zag de rest van het mobiele klantenbestand in Europa een daling, net als het aantal klanten met een vaste lijn. Daarbij daalde ook nog eens de omzet per mobiele klant in zowel Duitsland als in ieder ander Europees land. Roemenië was een uitzondering, hier bleef de omzet gelijk.