De resultaten die Delhaize vanmorgen over het eerste kwartaal bekendmaakte, waren volgens KBC Securities min of meer conform de prognoses. Het advies accumulate voor het aandeel en het koersdoel van 55 euro blijven gehandhaafd.

Frans Muller, Voorzitter van het Executief Comité en CEO van Delhaize Groep, verklaarde vanmorgen naar aanleiding van de publicatie van de kwartaalcijfers: "Ons eerste kwartaal toont gemengde prestaties, met zeer sterke opbrengsten in de V.S. maar teleurstellende resultaten in België. In de V.S. werd onze vergelijkbare omzetgroei voornamelijk ondersteund door de aanhoudende dynamiek bij Food Lion. Hannaford's vergelijkbare omzetgroei was eveneens positief. Zoals verwacht hadden onze prijsinvesteringen en de stijgende grondstofkosten een impact op onze marge. In België werd het eerste kwartaal gekenmerkt door een zwakke omzet en winstgevendheid als gevolg van de aanhoudend sterke concurrentie, waardoor meer promoties en prijsinvesteringen nodig waren, alsook een verdere toename van de verkoop-, algemene en administratieve kosten. De klantentevredenheid verbeterde niettemin ten opzichte van vorig jaar. Terwijl we in Servië nog steeds voor uitdagingen staan, realiseerden wij vergelijkbare omzetgroei alsook een verdere groei van het marktaandeel in Griekenland en Roemenië."

De resultaten die Delhaize vanmorgen over het eerste kwartaal bekendmaakte, waren volgens KBC Securities min of meer conform de prognoses. Het advies accumulate voor het aandeel en het koersdoel van 55 euro blijven gehandhaafd. Frans Muller, Voorzitter van het Executief Comité en CEO van Delhaize Groep, verklaarde vanmorgen naar aanleiding van de publicatie van de kwartaalcijfers: "Ons eerste kwartaal toont gemengde prestaties, met zeer sterke opbrengsten in de V.S. maar teleurstellende resultaten in België. In de V.S. werd onze vergelijkbare omzetgroei voornamelijk ondersteund door de aanhoudende dynamiek bij Food Lion. Hannaford's vergelijkbare omzetgroei was eveneens positief. Zoals verwacht hadden onze prijsinvesteringen en de stijgende grondstofkosten een impact op onze marge. In België werd het eerste kwartaal gekenmerkt door een zwakke omzet en winstgevendheid als gevolg van de aanhoudend sterke concurrentie, waardoor meer promoties en prijsinvesteringen nodig waren, alsook een verdere toename van de verkoop-, algemene en administratieve kosten. De klantentevredenheid verbeterde niettemin ten opzichte van vorig jaar. Terwijl we in Servië nog steeds voor uitdagingen staan, realiseerden wij vergelijkbare omzetgroei alsook een verdere groei van het marktaandeel in Griekenland en Roemenië."