De kwartaalcijfers van Coca-Cola lijken deze stelling te bevestigen. Het frisdrankenbedrijf groeide vooral dankzij sterke prestaties in het buitenland, in de VS bleef de volumegroei beperkt tot een schamele 2%.

Eurasia en Africa lieten een volumegroei van 10% optekenen, tegenover maar 7% vorig jaar. In India bedroeg de volumegroei een indrukwekkende 22% tijdens het voorbije kwartaal.

In China werd echter maar een groei met 6% opgetekend, dus veel minder dan op andere groeimarkten. CEO Muhtar Kent stelde weinig hoop op verbetering in het vooruitzicht.

De kwartaalcijfers van Coca-Cola lijken deze stelling te bevestigen. Het frisdrankenbedrijf groeide vooral dankzij sterke prestaties in het buitenland, in de VS bleef de volumegroei beperkt tot een schamele 2%. Eurasia en Africa lieten een volumegroei van 10% optekenen, tegenover maar 7% vorig jaar. In India bedroeg de volumegroei een indrukwekkende 22% tijdens het voorbije kwartaal. In China werd echter maar een groei met 6% opgetekend, dus veel minder dan op andere groeimarkten. CEO Muhtar Kent stelde weinig hoop op verbetering in het vooruitzicht.