Op de obligatiemarkten zette de gisteren ingezette ontspanning zich verder. De rendementen op Spaanse en Italiaanse staatsobligaties gingen dus voor de tweede dag op rij lager.

Het rendement op de 10-jarige Italiaanse bedroeg nog 5,77%, of een daling met 15 basispunten ten opzichte van het slotniveau van gisteren.

Anderzijds daalde de Spaanse 10-jarige rente zelfs met 30 basispunten tot 6,74%. De kans is toegenomen dat de Europese Centrale Bank weer obligaties gaat inkopen, waardoor de rente in beide landen kan worden gedrukt. Het rendement op de 10-jarige Duitse staatsobligatie steeg anderzijds tot 1,61%.

Op de Europese beurzen veranderde er vandaag niet zo veel, het sentiment bleef licht positief. De Euro Stoxx 50 sloot bijna een half procent hoger, de BEL 20 beperkte de winst tot fracties van een procent. Echt grote bewegers waren er niet, Belgacom ging licht lager.

Belgacom lanceert myCity

Belgacom lanceert myCity, een mobiele applicatie voor steden, gemeenten en city marketingbureaus. Met Belgacom myCity kunnen zij op een eenvoudige en snelle manier een professionele mobiele applicatie aanbieden aan bezoekers en burgers.

Nu smartphones en tablets steeds meer ingeburgerd zijn bij het grote publiek en mobiel internet een stijgend succes kent, wordt het ook voor steden en gemeenten belangrijk om een mobiele aanwezigheid te hebben.

Steeds meer mensen willen immers altijd en overal toegang hebben tot informatie.

Tot nu toe was het ontwikkelen van mobiele applicaties tijdrovend en ingewikkeld. Daarom ging Belgacom een partnerschap aan met de Belgische ontwikkelaar TapCrowd om samen Belgacom myCity te ontwikkelen.

Met Belgacom myCity kunnen steden, gemeenten en city marketingbureaus op een eenvoudige, snelle en kostenefficiënte manier een professionele mobiele applicatie aanbieden aan bezoekers en burgers.

Het concept is eenvoudig: via het online platform Belgacom myApp, kiest de klant de modules die hij wil gebruiken in zijn mobiele applicatie. Belgacom en TapCrowd ontwikkelen vervolgens de app voor de klant.

Eens de applicatie klaar is, kan de klant online teksten en beelden toevoegen en zijn app beheren. Belgacom zal de nieuwe app op de relevante app stores laten opnemen.

Op de obligatiemarkten zette de gisteren ingezette ontspanning zich verder. De rendementen op Spaanse en Italiaanse staatsobligaties gingen dus voor de tweede dag op rij lager. Het rendement op de 10-jarige Italiaanse bedroeg nog 5,77%, of een daling met 15 basispunten ten opzichte van het slotniveau van gisteren. Anderzijds daalde de Spaanse 10-jarige rente zelfs met 30 basispunten tot 6,74%. De kans is toegenomen dat de Europese Centrale Bank weer obligaties gaat inkopen, waardoor de rente in beide landen kan worden gedrukt. Het rendement op de 10-jarige Duitse staatsobligatie steeg anderzijds tot 1,61%. Op de Europese beurzen veranderde er vandaag niet zo veel, het sentiment bleef licht positief. De Euro Stoxx 50 sloot bijna een half procent hoger, de BEL 20 beperkte de winst tot fracties van een procent. Echt grote bewegers waren er niet, Belgacom ging licht lager.Belgacom lanceert myCity Belgacom lanceert myCity, een mobiele applicatie voor steden, gemeenten en city marketingbureaus. Met Belgacom myCity kunnen zij op een eenvoudige en snelle manier een professionele mobiele applicatie aanbieden aan bezoekers en burgers. Nu smartphones en tablets steeds meer ingeburgerd zijn bij het grote publiek en mobiel internet een stijgend succes kent, wordt het ook voor steden en gemeenten belangrijk om een mobiele aanwezigheid te hebben. Steeds meer mensen willen immers altijd en overal toegang hebben tot informatie. Tot nu toe was het ontwikkelen van mobiele applicaties tijdrovend en ingewikkeld. Daarom ging Belgacom een partnerschap aan met de Belgische ontwikkelaar TapCrowd om samen Belgacom myCity te ontwikkelen. Met Belgacom myCity kunnen steden, gemeenten en city marketingbureaus op een eenvoudige, snelle en kostenefficiënte manier een professionele mobiele applicatie aanbieden aan bezoekers en burgers. Het concept is eenvoudig: via het online platform Belgacom myApp, kiest de klant de modules die hij wil gebruiken in zijn mobiele applicatie. Belgacom en TapCrowd ontwikkelen vervolgens de app voor de klant. Eens de applicatie klaar is, kan de klant online teksten en beelden toevoegen en zijn app beheren. Belgacom zal de nieuwe app op de relevante app stores laten opnemen.