Rémy Cointreau sloot de eerste jaarhelft van zijn boekjaar 2012-2013 af met een 33% hogere bedrijfswinst van 141,5 miljoen euro. De groep profiteerde duidelijk van de zwakte van de euro, maar zelfs aan constante wisselkoersen steeg de bedrijfswinst met 18%. Rémy Cointreau verbeterde zijn winstgevendheid (bedrijfswinstmarge steeg van 22,4% vorig jaar naar 23,7% dit jaar) en kwam met zeer sterke omzetcijfers.

De omzet klokte in de periode april tot september immers af op 595,8 miljoen euro. De organische groei van 13,3% staat in schril contrast met de scherpe vertraging waarmee concurrent Pernod Ricard de voorbije maanden geconfronteerd werd. Rémy Cointreau profiteert van zijn positie in de absolute top van het gamma, de duurste merken in het luxe-segment, dat minder getroffen wordt door de crisis. Zelfs al zien ook rijke consumenten hun inkomen zakken, dan vertaalt zich dat niet in een daling van hun consumptie.