De evolutie van de EUR/USD wisselkoers had een positief effect van 2% in vergelijking met het vorige kwartaal.

De brutomarge was 26 miljoen EUR, een stijging met 168% in vergelijking met hetzelfde kwartaal van het vorige jaar en een stijging met 27% in vergelijking met het vorige kwartaal.

Het bedrijfsresultaat bedroeg 14.9 miljoen EUR, in vergelijking met een verlies van 0.6 miljoen EUR in hetzelfde kwartaal van vorig jaar en een winst van 9.6 miljoen EUR in het vorige kwartaal. Dit is een stijging met 55% in vergelijking met het vorige kwartaal.

De nettowinst bedroeg 12.1 miljoen EUR, 28 cent per aandeel in vergelijking met een verlies van 18 cent per aandeel in het tweede kwartaal van 2009. De nettowinst steeg met 49% in vergelijking met het vorige kwartaal.

De Onderzoeks- en Ontwikkelingsuitgaven bedroegen 13% van de verkopen. De verkoopkosten bedroegen 3% van de verkopen en de administratiekosten bedroegen 4% van de verkopen.

In het tweede kwartaal van 2010, en ook in het eerste halfjaar van 2010, brak Melexis een aantal historische records:

- hoogste kwartaalverkoopcijfer ooit

- hoogste brutomarge ooit: 46.5%

- hoogste bedrijfsmarge ooit: 26.6%

- hoogste bedrijfsresultaat en nettowinst ooit in een kwartaal in absolute cijfers

- piek-verkoopcijfers voor automobiel in percentage: 77% van de totale verkopen

- de Business Unit Sensoren heeft, voor de eerste keer, voor meer dan de helft bijgedragen aan de halfjaarverkoopcijfers van Melexis.

Dit bevestigt de positie van Melexis als een onbetwistbare leverancier van sensoren voor de automobiel sector, met de magnetische sensoren voorop.

- Verkopen in Azië zijn, in de eerste jaarhelft van 2010, in absolute cijfers, op een historische recordhoogte van 23.5 miljoen EUR. Hiermee wordt de reputatie van Melexis als een gevestigde verkoper van halfgeleiders in een belangrijke groeimarkt, versterkt.

De evolutie van de EUR/USD wisselkoers had een positief effect van 2% in vergelijking met het vorige kwartaal. De brutomarge was 26 miljoen EUR, een stijging met 168% in vergelijking met hetzelfde kwartaal van het vorige jaar en een stijging met 27% in vergelijking met het vorige kwartaal. Het bedrijfsresultaat bedroeg 14.9 miljoen EUR, in vergelijking met een verlies van 0.6 miljoen EUR in hetzelfde kwartaal van vorig jaar en een winst van 9.6 miljoen EUR in het vorige kwartaal. Dit is een stijging met 55% in vergelijking met het vorige kwartaal. De nettowinst bedroeg 12.1 miljoen EUR, 28 cent per aandeel in vergelijking met een verlies van 18 cent per aandeel in het tweede kwartaal van 2009. De nettowinst steeg met 49% in vergelijking met het vorige kwartaal. De Onderzoeks- en Ontwikkelingsuitgaven bedroegen 13% van de verkopen. De verkoopkosten bedroegen 3% van de verkopen en de administratiekosten bedroegen 4% van de verkopen. In het tweede kwartaal van 2010, en ook in het eerste halfjaar van 2010, brak Melexis een aantal historische records: - hoogste kwartaalverkoopcijfer ooit - hoogste brutomarge ooit: 46.5% - hoogste bedrijfsmarge ooit: 26.6% - hoogste bedrijfsresultaat en nettowinst ooit in een kwartaal in absolute cijfers - piek-verkoopcijfers voor automobiel in percentage: 77% van de totale verkopen - de Business Unit Sensoren heeft, voor de eerste keer, voor meer dan de helft bijgedragen aan de halfjaarverkoopcijfers van Melexis. Dit bevestigt de positie van Melexis als een onbetwistbare leverancier van sensoren voor de automobiel sector, met de magnetische sensoren voorop. - Verkopen in Azië zijn, in de eerste jaarhelft van 2010, in absolute cijfers, op een historische recordhoogte van 23.5 miljoen EUR. Hiermee wordt de reputatie van Melexis als een gevestigde verkoper van halfgeleiders in een belangrijke groeimarkt, versterkt.