De gedaalde olieprijzen vormen in de Verenigde Staten een positief punt voor de consumentenbestedingen aan andere producten.

De gedaalde olieprijzen vormen in de Verenigde Staten een positief punt voor de consumentenbestedingen aan andere producten In Europa daalde het producentenvertrouwen harder dan verwacht.

De PMI Composite ligt nu voor het eerst sinds juli 2009 weer onder de 50 (op 49,2), wat duidt op krimp. Ook in China staat het producentenvertrouwen onder druk: de HSBC flash China Manufacturing PMI kwam voor de derde maand op rij onder de 50 uit.

De gedaalde olieprijzen vormen in de Verenigde Staten een positief punt voor de consumentenbestedingen aan andere producten. De gedaalde olieprijzen vormen in de Verenigde Staten een positief punt voor de consumentenbestedingen aan andere producten In Europa daalde het producentenvertrouwen harder dan verwacht. De PMI Composite ligt nu voor het eerst sinds juli 2009 weer onder de 50 (op 49,2), wat duidt op krimp. Ook in China staat het producentenvertrouwen onder druk: de HSBC flash China Manufacturing PMI kwam voor de derde maand op rij onder de 50 uit.