Deze fusie zou volgens Arnaud Delaunay van Leleux de naam "BAEADS" meekrijgen en de wereldleider voor vliegtuigbouw worden met een omzet van 78 miljard euro (tegen 62 miljard euro voor de Amerikaanse concurrent Boeing).

In de fundamentele analyse van Leleux van 25 september 2012 schreef Delaunay dat "de weg voor deze hypothetische fusie nog lang zou zijn".

Zes maanden later is het opmerkelijk vast te stellen dat de koers van EADS een sterke stijging realiseerde (+30% sinds het begin van het jaar). De verklaring voor deze stijging komt (deels) uit het mislukken van het huwelijk met BAE Sytems (eind december 2012 afgeblazen) en de overeenkomst tussen de staatsaandeelhouders (Frankrijk en Duitsland) die hun invloed op het management van de groep willen verminderen.

Na de exit van aandeelhouders Lagardère en Daimler is de aandeelhoudersstructuur van EADS veranderd.

Nu bezitten de Duitse en Franse regering elk 12% van de aandelen van EADS (terwijl ze voordien elk 22,5% bezaten), de Spaanse regering 4% (vroeger: 5,50%) en de free float is 72% (tegen 55% in het verleden).

Deze nieuwe situatie biedt het management meer flexibiliteit bij het dagelijkse management van de vliegtuigbouwer. Leleux heeft een neutraal advies voor het aandeel.

Deze fusie zou volgens Arnaud Delaunay van Leleux de naam "BAEADS" meekrijgen en de wereldleider voor vliegtuigbouw worden met een omzet van 78 miljard euro (tegen 62 miljard euro voor de Amerikaanse concurrent Boeing). In de fundamentele analyse van Leleux van 25 september 2012 schreef Delaunay dat "de weg voor deze hypothetische fusie nog lang zou zijn". Zes maanden later is het opmerkelijk vast te stellen dat de koers van EADS een sterke stijging realiseerde (+30% sinds het begin van het jaar). De verklaring voor deze stijging komt (deels) uit het mislukken van het huwelijk met BAE Sytems (eind december 2012 afgeblazen) en de overeenkomst tussen de staatsaandeelhouders (Frankrijk en Duitsland) die hun invloed op het management van de groep willen verminderen. Na de exit van aandeelhouders Lagardère en Daimler is de aandeelhoudersstructuur van EADS veranderd. Nu bezitten de Duitse en Franse regering elk 12% van de aandelen van EADS (terwijl ze voordien elk 22,5% bezaten), de Spaanse regering 4% (vroeger: 5,50%) en de free float is 72% (tegen 55% in het verleden). Deze nieuwe situatie biedt het management meer flexibiliteit bij het dagelijkse management van de vliegtuigbouwer. Leleux heeft een neutraal advies voor het aandeel.