Philips heeft Audio, Video, Multimedia & Accessories (AVM&A) in het tweede kwartaal van 2014 verkocht. De divisie Healthcare is met 41% van de omzet in 2013 veruit het grootst. De onderliggende groei van de divisie is momenteel wat zwak, maar zal op termijn aantrekken tot circa 3%.

De kleinste divisie Consumer Lifestyle (20% van de omzet) groeit al twee jaar elk kwartaal met meer dan 7% en kan voorlopig hard blijven groeien. De divisie Verlichting kan profiteren van het herstel van de Amerikaanse bouwmarkt. Lumiled en Automotive worden verzelfstandigd en op termijn verkocht.

Op lange termijn kan Verlichting het sterkst groeien door de overstap naar LED. Bij Philips valt de nadruk op de omzet in de tweede jaarhelft en vooral het vierde kwartaal. Theodoor Gilissen Bankiers heeft een advies aanbevolen.

Philips heeft Audio, Video, Multimedia & Accessories (AVM&A) in het tweede kwartaal van 2014 verkocht. De divisie Healthcare is met 41% van de omzet in 2013 veruit het grootst. De onderliggende groei van de divisie is momenteel wat zwak, maar zal op termijn aantrekken tot circa 3%. De kleinste divisie Consumer Lifestyle (20% van de omzet) groeit al twee jaar elk kwartaal met meer dan 7% en kan voorlopig hard blijven groeien. De divisie Verlichting kan profiteren van het herstel van de Amerikaanse bouwmarkt. Lumiled en Automotive worden verzelfstandigd en op termijn verkocht. Op lange termijn kan Verlichting het sterkst groeien door de overstap naar LED. Bij Philips valt de nadruk op de omzet in de tweede jaarhelft en vooral het vierde kwartaal. Theodoor Gilissen Bankiers heeft een advies aanbevolen.