De studie TG-MV-006 rekruteerde in totaal 326 patiënten in de V.S. De resultaten van de tweede Fase III studie met microplasmine, TG-MV-007, waarin een gelijkaardig aantal patiënten werd gerekruteerd in de V.S. en in Europa, worden verwacht in het derde kwartaal van 2010.

Patrik De Haes, CEO van ThromboGenics, legt het belang van de bereikte stap uit "Dit is de belangrijkste mijlpaal in de geschiedenis van ThromboGenics. Microplasmine is bepalend voor de succesvolle uitbouw van onze oftalmologische franchise en wij zijn daarom zeer verheugd deze positieve resultaten te kunnen aankondigen. Het feit dat microplasmine vitreomaculaire adhesie opheft zonder bijkomende chirurgische ingreep, en dit in ongeveer 30% van de patiënten, is een belangrijke klinische vaststelling. De resultaten bevestigen ons vertrouwen in het potentieel van deze innovatieve aanpak bij de behandeling van bepaalde retinale aandoeningen. Wij werken verder aan onze pre-commercialisatie voor icroplasmine zodat we goed gepositioneerd zijn om dit uniek product naar de markt te brengen."

De studie TG-MV-006 rekruteerde in totaal 326 patiënten in de V.S. De resultaten van de tweede Fase III studie met microplasmine, TG-MV-007, waarin een gelijkaardig aantal patiënten werd gerekruteerd in de V.S. en in Europa, worden verwacht in het derde kwartaal van 2010. Patrik De Haes, CEO van ThromboGenics, legt het belang van de bereikte stap uit "Dit is de belangrijkste mijlpaal in de geschiedenis van ThromboGenics. Microplasmine is bepalend voor de succesvolle uitbouw van onze oftalmologische franchise en wij zijn daarom zeer verheugd deze positieve resultaten te kunnen aankondigen. Het feit dat microplasmine vitreomaculaire adhesie opheft zonder bijkomende chirurgische ingreep, en dit in ongeveer 30% van de patiënten, is een belangrijke klinische vaststelling. De resultaten bevestigen ons vertrouwen in het potentieel van deze innovatieve aanpak bij de behandeling van bepaalde retinale aandoeningen. Wij werken verder aan onze pre-commercialisatie voor icroplasmine zodat we goed gepositioneerd zijn om dit uniek product naar de markt te brengen."