En als kers op de taart kregen beleggers die het advies volgden nog een overnamegevecht erbij. Want Bloomberg meldde op 24 april 2014 dat de Amerikaanse industriële gigant General Electric gesprekken voerde om Alstom te kopen.

Alstomhoofdaandeelhouder Bouygues (29% van de aandelen) was deze gesprekken genegen.

In de daaropvolgende dagen werd bekend dat het Duitse Siemens zich in de gesprekken kwam moeien. Dit laatste vooral op

aansporing van de Franse regering die een Frans kroonjuweel niet graag in Amerikaanse handen ziet vallen.

Centraal in de voorstellen van beide groepen lijkt al wel vast te staan dat de transportdivisie (27% van de omzet) als zelfstandige divisie zal overblijven.

GE is niet geïnteresseerd in deze divisie en aast enkel op de divisies die zich met energie bezighouden (zoals de bouw van energiecentrales).

Siemens zou haar transportdivisie met deze van Alstom willen samenvoegen om zo een Europese gigant in transportmateriaal te creëren.

Wat er ook gebeurt, Van Herck wil met technische analyse een stopniveau bepalen om de mooie koerswinst (meer dan 30% voor beleggers die op 21,50 euro kochten) van de afgelopen maanden veilig te stellen.

Want als de fusiegesprekken op een sisser aflopen, kan er een scherpe koersreactie volgen. Het huidige advies is houden.

En als kers op de taart kregen beleggers die het advies volgden nog een overnamegevecht erbij. Want Bloomberg meldde op 24 april 2014 dat de Amerikaanse industriële gigant General Electric gesprekken voerde om Alstom te kopen. Alstomhoofdaandeelhouder Bouygues (29% van de aandelen) was deze gesprekken genegen. In de daaropvolgende dagen werd bekend dat het Duitse Siemens zich in de gesprekken kwam moeien. Dit laatste vooral op aansporing van de Franse regering die een Frans kroonjuweel niet graag in Amerikaanse handen ziet vallen. Centraal in de voorstellen van beide groepen lijkt al wel vast te staan dat de transportdivisie (27% van de omzet) als zelfstandige divisie zal overblijven. GE is niet geïnteresseerd in deze divisie en aast enkel op de divisies die zich met energie bezighouden (zoals de bouw van energiecentrales). Siemens zou haar transportdivisie met deze van Alstom willen samenvoegen om zo een Europese gigant in transportmateriaal te creëren. Wat er ook gebeurt, Van Herck wil met technische analyse een stopniveau bepalen om de mooie koerswinst (meer dan 30% voor beleggers die op 21,50 euro kochten) van de afgelopen maanden veilig te stellen. Want als de fusiegesprekken op een sisser aflopen, kan er een scherpe koersreactie volgen. Het huidige advies is houden.