Zelfs Duitsland kampt met een oplopende schuld en tekort (van weliswaar slechts 3,3%), als gevolg van de automatische stabilisatoren zoals sociale uitkeringen, en lagere belastinginkomsten.

Ierland voelt vooral het effect van de regelingen en garanties ten behoeve van banken, waardoor het begrotingstekort op meer dan 30% uitkwam, hetgeen geen verrassing meer was.

Frankrijk stelde volgens Theodoor Gilissen Bankiers gerust met een lager dan verwacht tekort. Met 7% is deze hoog, maar er werd een tekort van bijna 8% gevreesd, die de discussie over de kredietbeoordeling had aan kunnen wakkeren.

Zelfs Duitsland kampt met een oplopende schuld en tekort (van weliswaar slechts 3,3%), als gevolg van de automatische stabilisatoren zoals sociale uitkeringen, en lagere belastinginkomsten. Ierland voelt vooral het effect van de regelingen en garanties ten behoeve van banken, waardoor het begrotingstekort op meer dan 30% uitkwam, hetgeen geen verrassing meer was. Frankrijk stelde volgens Theodoor Gilissen Bankiers gerust met een lager dan verwacht tekort. Met 7% is deze hoog, maar er werd een tekort van bijna 8% gevreesd, die de discussie over de kredietbeoordeling had aan kunnen wakkeren.