Dit is volgens Geert Van Herck van Leleux voorlopig het sluitstuk in reeks negatieve berichten die aanvingen met de volgens Geert Van Herck van Leleux aankondiging dat de operationele winstmarge (voor de tweede keer in negen maanden neerwaarts) herzien werd (21 januari 2013).

En op 27 januari publiceerde nieuwsagentschap Bloomberg een bericht dat volgens de analistenconsensus het dividend met 17% zou dalen.

Deze lagere verwachting vloeit voort uit de lagere prognoses voor de winstmarges en cash flow. Alstom lijdt onder lagere bestellingen in zijn belangrijke energiedivisie.

Deze divisie is goed voor ongeveer 50% van de omzet en heeft de hoogste operationele winstmarges van al de groepsactiviteiten (10,6% eind september 2013). Het spreekt dan ook voor zich dat de daling van het orderboek in deze divisie een grote impact op de groepsrendabiliteit heeft.

Ondanks dat de groep met een mooi gestegen orderboek voor de spoorwegdivisie kan uitpakken, worden bestellingen voor deze klanten wel uitgevoerd aan marges (5,6% eind september 2013) die de helft lager liggen dan in de energiedivisie. Van Herck heeft een advies opbouwen.

Dit is volgens Geert Van Herck van Leleux voorlopig het sluitstuk in reeks negatieve berichten die aanvingen met de volgens Geert Van Herck van Leleux aankondiging dat de operationele winstmarge (voor de tweede keer in negen maanden neerwaarts) herzien werd (21 januari 2013). En op 27 januari publiceerde nieuwsagentschap Bloomberg een bericht dat volgens de analistenconsensus het dividend met 17% zou dalen. Deze lagere verwachting vloeit voort uit de lagere prognoses voor de winstmarges en cash flow. Alstom lijdt onder lagere bestellingen in zijn belangrijke energiedivisie. Deze divisie is goed voor ongeveer 50% van de omzet en heeft de hoogste operationele winstmarges van al de groepsactiviteiten (10,6% eind september 2013). Het spreekt dan ook voor zich dat de daling van het orderboek in deze divisie een grote impact op de groepsrendabiliteit heeft. Ondanks dat de groep met een mooi gestegen orderboek voor de spoorwegdivisie kan uitpakken, worden bestellingen voor deze klanten wel uitgevoerd aan marges (5,6% eind september 2013) die de helft lager liggen dan in de energiedivisie. Van Herck heeft een advies opbouwen.