"Het feit dat we nieuwe bestellingen binnenhaalden en meer dan 1 miljoen stuks geleverd hebben, een recordaantal, bewijst dat Option competitieve producten heeft en dit in een moeilijke economische omgeving. Daarenboven kregen we zeer positieve feedback op ons nieuw software platform, uCAN, dat we tijdens
het Mobile World Congress in Barcelona aangekondigd hebben. Daarnaast bezorgen onze HSPA draadloze modules Option een sterke positie in de groeimarkt van netbooks en mobiele internet toestellen (MID's). Onze inbouwmodules krijgen wereldwijd erkenning van toonaangevende OEM's en ODM's."

Hij voegde daar nog aan toe: "Dit alles toont aan dat we onze vooropgestelde plannen aan het uitvoeren zijn. Nu de financiële crisis is omgeslagen in een wereldwijde crisis, zijn de operatoren - onze klanten - begonnen met het afbouwen van hun voorraden. In welke mate dit eenmalig effect versterkt zal worden door mindere bestedingen door de eindklant is nog niet helemaal duidelijk. De vraag is verschoven naar low-end producten met lagere marges, net omdat operatoren anticiperen op een verminderde besteding. Voeg daar aan toe dat twee Chinese fabrikanten in Europa een prijzenslag uitvechten en je hebt een zeer uitdagende omgeving. Bestellingen die verschoven werden, lagere marges en onze eigen beslissing om een belangrijke waardevermindering te boeken, genomen op R&D projecten door middel van een versnelde afschrijving, heeft geleid tot een verslechtering van onze EBIT positie. Net zoals iedereen, weten we niet hoe lang of hoe diepgaand deze crisis zal zijn of hoe snel het vertrouwen zal terugkeren in de vele internationale markten die we bedienen. De GSMA Association voorspelt dat mobiele data nog steeds een zeer belangrijke groeimarkt is voor de mobiele operatoren wereldwijd."

Option neemt de nodige stappen om de kostenbasis van het bedrijf in lijn te brengen met de nieuwe economische realiteit. Met een meer gestroomlijnde organisatie, continue investeringen in R&D, de nieuwe producten die het bedrijf de afgelopen maanden geïntroduceerd hebben en met het ondernemerschap gelooft Callewaert in de langetermijnperspectieven van het bedrijf."

"Het feit dat we nieuwe bestellingen binnenhaalden en meer dan 1 miljoen stuks geleverd hebben, een recordaantal, bewijst dat Option competitieve producten heeft en dit in een moeilijke economische omgeving. Daarenboven kregen we zeer positieve feedback op ons nieuw software platform, uCAN, dat we tijdens het Mobile World Congress in Barcelona aangekondigd hebben. Daarnaast bezorgen onze HSPA draadloze modules Option een sterke positie in de groeimarkt van netbooks en mobiele internet toestellen (MID's). Onze inbouwmodules krijgen wereldwijd erkenning van toonaangevende OEM's en ODM's."Hij voegde daar nog aan toe: "Dit alles toont aan dat we onze vooropgestelde plannen aan het uitvoeren zijn. Nu de financiële crisis is omgeslagen in een wereldwijde crisis, zijn de operatoren - onze klanten - begonnen met het afbouwen van hun voorraden. In welke mate dit eenmalig effect versterkt zal worden door mindere bestedingen door de eindklant is nog niet helemaal duidelijk. De vraag is verschoven naar low-end producten met lagere marges, net omdat operatoren anticiperen op een verminderde besteding. Voeg daar aan toe dat twee Chinese fabrikanten in Europa een prijzenslag uitvechten en je hebt een zeer uitdagende omgeving. Bestellingen die verschoven werden, lagere marges en onze eigen beslissing om een belangrijke waardevermindering te boeken, genomen op R&D projecten door middel van een versnelde afschrijving, heeft geleid tot een verslechtering van onze EBIT positie. Net zoals iedereen, weten we niet hoe lang of hoe diepgaand deze crisis zal zijn of hoe snel het vertrouwen zal terugkeren in de vele internationale markten die we bedienen. De GSMA Association voorspelt dat mobiele data nog steeds een zeer belangrijke groeimarkt is voor de mobiele operatoren wereldwijd."Option neemt de nodige stappen om de kostenbasis van het bedrijf in lijn te brengen met de nieuwe economische realiteit. Met een meer gestroomlijnde organisatie, continue investeringen in R&D, de nieuwe producten die het bedrijf de afgelopen maanden geïntroduceerd hebben en met het ondernemerschap gelooft Callewaert in de langetermijnperspectieven van het bedrijf."