Alle divisies droegen bij aan de 8,7% hogere omzet (KRW 57,5 triljoen). De verkopen van mobiele apparaten namen toe met 9% (KRW 34,6 triljoen), maar de operationele winst daalde 3% (KRW 6,3 triljoen) door hogere marketingkosten voor de lancering van de Galaxy S4.

Consumentenelektronica toonde veerkracht met hogere verkopen van luxe en grote televisies.

De operationele winst (+58% ) van beeldschermen en chips zat sterk in de lift.

De mobiele divisie van Samsung begint de verzadiging in het topsegment van smartphones te voelen.

De marges daalden met circa 200 basispunten, deels door hogere marketingkosten maar ook omdat de gemiddelde verkoopprijs van mobiele telefoons onder druk staat omdat consumenten vaker kiezen voor goedkopere modellen.

Samsung hintte erop dat de marge- en prijsdruk bij mobiele telefoons ook de komende kwartalen kan aanhouden omdat de concurrentie toeneemt. ABN Amro is neutraal.

Alle divisies droegen bij aan de 8,7% hogere omzet (KRW 57,5 triljoen). De verkopen van mobiele apparaten namen toe met 9% (KRW 34,6 triljoen), maar de operationele winst daalde 3% (KRW 6,3 triljoen) door hogere marketingkosten voor de lancering van de Galaxy S4. Consumentenelektronica toonde veerkracht met hogere verkopen van luxe en grote televisies. De operationele winst (+58% ) van beeldschermen en chips zat sterk in de lift. De mobiele divisie van Samsung begint de verzadiging in het topsegment van smartphones te voelen. De marges daalden met circa 200 basispunten, deels door hogere marketingkosten maar ook omdat de gemiddelde verkoopprijs van mobiele telefoons onder druk staat omdat consumenten vaker kiezen voor goedkopere modellen. Samsung hintte erop dat de marge- en prijsdruk bij mobiele telefoons ook de komende kwartalen kan aanhouden omdat de concurrentie toeneemt. ABN Amro is neutraal.