Dominique Leroy, gedelegeerd bestuurder van Belgacom legde vorige week vrijdag volgende verklaring af naar aanleiding van de publicatie van de kwartaalcijfers van het bedrijf:

"Ik ben fier een bevredigend eerste kwartaal van 2014 te kunnen aankondigen, waarbij Belgacom haar sterke commerciële prestaties voortzet en de financiële resultaten in lijn liggen met haar verwachtingen. We danken het solide operationele resultaat aan de focus op de grote kracht van Belgacom: convergente mobiele- en vaste-diensten, steunend op kwaliteitsvolle netwerken. De positieve impact van deze convergentiestrategie wordt nog duidelijker in onze nieuwe rapportering m.b.t. gezinnen voor het Consumer-segment: in vergelijking met vorig jaar heeft een toenemend aantal gezinnen zowel vaste als mobiele producten van Belgacom; globaal stegen de gemiddelde opbrengsten per gezin met 3,3%, en het aantal 4-playgezinnen nam toe met 16%."

En verder: "Onze internet- en tv-klantenbestanden blijven een mooie groei optekenen, waardoor ons marktaandeel voor tv in alle gewesten licht hoger uitkomt. Ook voor Mobile houden we goed stand in een uitdagende markt. Dankzij een solide groei van het netto aantal abonnees in zowel het Consumer- als het Business-segment bleven we ons marktaandeel voor mobile postpaid licht opdrijven. Aan de andere kant nam de prepaidklantenbasis van Belgacom verder af, in overeenstemming met de markttrends. Binnen de mix bleef ons Proximus-prepaidmerk evenwel minder snel achteruitgaan."

"De financiële prestaties in onze Consumer- en Enterprise-segmenten ondervonden de impact van de krimpende vaste spraak-activiteiten en van de verstoring van de mobiele markt sinds eind 2012, hoewel we bemoedigende vooruitgang boeken wat de trend van de opbrengsten uit mobiele diensten betreft. Bijgevolg bevestigen we onze verwachtingen inzake opbrengsten en ebitda voor het volledige jaar 2014, waarbij we Telindus France nu afzonderen van onze kernactiviteiten naar aanleiding van het afsluiten van de verkoop."