Na bekendmaking van het jaarresultaat vorige week gaf het bedrijf aan dat de aprilverkopen 12% hoger zijn uitgekomen op basis van constante wisselkoersen.

Dat is een versnelling in de omzet in vergelijking met eerdere maanden en duidelijk beter dan verwacht. Ook het dividend van CHF 1 per aandeel overtrof de verwachtingen.

De koers/winst koersverhouding van het aandeel bedraagt dit jaar 20x. Dat is aan de bovenkant van de historische bandbreedte. Het is ook meer dan het gemiddelde van 16,8x dat nu geldt voor de luxe consumentengoederensector.

De huidige koers van CHF 92 ligt ver boven de fair value van CHF 68. ABN Amro vindt het aandeel overgewaardeerd en verlagen de opinie van Houden naar Verkopen.

Richemont neemt een sterke marktpositie in en het bedrijf telt enkele van de bekendste luxemerken in de wereld (Cartier, Montblanc, Van Cleef & Arpels), maar de sierraden en horloges - goed voor 80% van de omzet - zijn kwetsbaar voor prijsdalingen van zeldzame metalen en edelstenen.

Horloges hebben goed verkocht in crisistijden omdat ze als waardevast worden gezien maar zullen op den duur in een minder hoog tempo over de toonbank gaan.

Na bekendmaking van het jaarresultaat vorige week gaf het bedrijf aan dat de aprilverkopen 12% hoger zijn uitgekomen op basis van constante wisselkoersen. Dat is een versnelling in de omzet in vergelijking met eerdere maanden en duidelijk beter dan verwacht. Ook het dividend van CHF 1 per aandeel overtrof de verwachtingen. De koers/winst koersverhouding van het aandeel bedraagt dit jaar 20x. Dat is aan de bovenkant van de historische bandbreedte. Het is ook meer dan het gemiddelde van 16,8x dat nu geldt voor de luxe consumentengoederensector. De huidige koers van CHF 92 ligt ver boven de fair value van CHF 68. ABN Amro vindt het aandeel overgewaardeerd en verlagen de opinie van Houden naar Verkopen. Richemont neemt een sterke marktpositie in en het bedrijf telt enkele van de bekendste luxemerken in de wereld (Cartier, Montblanc, Van Cleef & Arpels), maar de sierraden en horloges - goed voor 80% van de omzet - zijn kwetsbaar voor prijsdalingen van zeldzame metalen en edelstenen. Horloges hebben goed verkocht in crisistijden omdat ze als waardevast worden gezien maar zullen op den duur in een minder hoog tempo over de toonbank gaan.