Deze nieuwe overeenkomst zou GE volledig uitsluiten terwijl Alstom zich kan focussen op alleen treinen en hoge snelheidssporen en het Siemens de kans geeft zijn eigen blootstelling aan het opwekken van energie te vergroten.

Hoewel ABN Amro denkt dat de middelen van Alstom meer waarde hebben voor een sterke exploitant als GE, werd GE onlangs al bij andere Europese deals uitgesloten, wat de kans op een uiteindelijke deal tussen GE en Alstom verkleint.

Wat betreft de deal tussen Alstom en Siemens, zal de aantrekkelijkheid van de deal afhangen van wat Siemens kan doen met de bestaande activiteiten van Alstom.

Siemens heeft de afgelopen jaren bewust gesnoeid in de portefeuille en als het bedrijf niet in staat is om de activiteiten van Alstom te gebruiken, zou een deal uiteindelijk een rem op de winst van het bedrijf kunnen zijn.

Nog belangrijker is dat dezelfde cyclische zorgen die op het moment voor druk zorgen bij Alstom, ook na de deal zouden blijven bestaan, aangezien fiscale uitgaven en projectmanagement de belangrijkste drijfveer zijn voor de cashflow van de treindivisie.

Zonder verdere informatie over de deal, behouden we onze schatting voor de fair value van zowel Siemens als Alstom. ABN Amro blijft neutraal.

Deze nieuwe overeenkomst zou GE volledig uitsluiten terwijl Alstom zich kan focussen op alleen treinen en hoge snelheidssporen en het Siemens de kans geeft zijn eigen blootstelling aan het opwekken van energie te vergroten. Hoewel ABN Amro denkt dat de middelen van Alstom meer waarde hebben voor een sterke exploitant als GE, werd GE onlangs al bij andere Europese deals uitgesloten, wat de kans op een uiteindelijke deal tussen GE en Alstom verkleint. Wat betreft de deal tussen Alstom en Siemens, zal de aantrekkelijkheid van de deal afhangen van wat Siemens kan doen met de bestaande activiteiten van Alstom. Siemens heeft de afgelopen jaren bewust gesnoeid in de portefeuille en als het bedrijf niet in staat is om de activiteiten van Alstom te gebruiken, zou een deal uiteindelijk een rem op de winst van het bedrijf kunnen zijn. Nog belangrijker is dat dezelfde cyclische zorgen die op het moment voor druk zorgen bij Alstom, ook na de deal zouden blijven bestaan, aangezien fiscale uitgaven en projectmanagement de belangrijkste drijfveer zijn voor de cashflow van de treindivisie. Zonder verdere informatie over de deal, behouden we onze schatting voor de fair value van zowel Siemens als Alstom. ABN Amro blijft neutraal.