Tijdens de eerste drie maanden van het boekjaar 2010/2011 (periode van 01/04/2010 tot 30/06/2010) werd bij Colruyt een geconsolideerde omzetstijging van 8,5% gerealiseerd tot 1.798,6 miljoen euro versus 1.657,3 miljoen euro voor dezelfde periode vorig boekjaar.

De detailhandelactiviteit van de groep, die voornamelijk gedragen wordt door de Colruyt-winkels, zag zijn omzet stijgen met 7,1% tot 1.381,0 miljoen euro.

Eind juni 2010 bestond de Belgische detailhandel uit 218 Colruyt-winkels, 67 OKay-winkels en 6 Bio-Planet-winkels voor food en 40 non-foodwinkels van de DreamLand-groep. De Franse activiteiten bestonden uit 49 geïntegreerde winkels.

De groothandel en foodserviceactiviteiten van de Groep Colruyt zagen hun omzet met 11,4% stijgen tot 324,0 miljoen euro. Deze stijging kan vooral toegewezen worden aan Spar Groothandel, daar de Franse foodserviceactiviteiten slechts een beperkte omzetstijging noteerden door het eerder aangekondigde overgangsjaar ten gevolge de integratie van acquisities.

De omzet van de overige activiteiten steeg met 20,0% tot 130,2 miljoen euro. Deze stijging is voornamelijk te wijten aan de DATS 24-tankstations die hun omzet ten gevolge van prijs- en volumestijgingen opnieuw zagen stijgen.

Belangrijke elementen die een invloed hadden op de omzetcijfers van de eerste drie maanden 2010/2011 waren:

-Blijvende garantie van laagste prijzen: de consequente laagsteprijzenstrategie blijft zich vertalen in een verdere stijging van het marktaandeel. De consument hecht vandaag de dag steeds meer aandacht aan prijzen en wordt hierover bij Colruyt op een zeer transparante en efficiënte manier geïnformeerd. Zo blijft Colruyt het systeem van Rode Prijzen verder volgen en verfijnen naar de toekomst.

-Positief zomereffect: dankzij de zomerse temperaturen in de maand juni lag de consumptie van typische zomer artikelen hoger (BBQ-effect: dranken, vlees, groenten en fruit).

-Inflatie: de interne voedingsinflatie bleef echter onder druk door o.a. de dalende prijzen in groenten en fruit die in de maand juni door het BBQ-effect aanzienlijk werden geconsumeerd.

Tijdens de eerste drie maanden van het boekjaar 2010/2011 (periode van 01/04/2010 tot 30/06/2010) werd bij Colruyt een geconsolideerde omzetstijging van 8,5% gerealiseerd tot 1.798,6 miljoen euro versus 1.657,3 miljoen euro voor dezelfde periode vorig boekjaar. De detailhandelactiviteit van de groep, die voornamelijk gedragen wordt door de Colruyt-winkels, zag zijn omzet stijgen met 7,1% tot 1.381,0 miljoen euro. Eind juni 2010 bestond de Belgische detailhandel uit 218 Colruyt-winkels, 67 OKay-winkels en 6 Bio-Planet-winkels voor food en 40 non-foodwinkels van de DreamLand-groep. De Franse activiteiten bestonden uit 49 geïntegreerde winkels. De groothandel en foodserviceactiviteiten van de Groep Colruyt zagen hun omzet met 11,4% stijgen tot 324,0 miljoen euro. Deze stijging kan vooral toegewezen worden aan Spar Groothandel, daar de Franse foodserviceactiviteiten slechts een beperkte omzetstijging noteerden door het eerder aangekondigde overgangsjaar ten gevolge de integratie van acquisities. De omzet van de overige activiteiten steeg met 20,0% tot 130,2 miljoen euro. Deze stijging is voornamelijk te wijten aan de DATS 24-tankstations die hun omzet ten gevolge van prijs- en volumestijgingen opnieuw zagen stijgen. Belangrijke elementen die een invloed hadden op de omzetcijfers van de eerste drie maanden 2010/2011 waren: -Blijvende garantie van laagste prijzen: de consequente laagsteprijzenstrategie blijft zich vertalen in een verdere stijging van het marktaandeel. De consument hecht vandaag de dag steeds meer aandacht aan prijzen en wordt hierover bij Colruyt op een zeer transparante en efficiënte manier geïnformeerd. Zo blijft Colruyt het systeem van Rode Prijzen verder volgen en verfijnen naar de toekomst. -Positief zomereffect: dankzij de zomerse temperaturen in de maand juni lag de consumptie van typische zomer artikelen hoger (BBQ-effect: dranken, vlees, groenten en fruit). -Inflatie: de interne voedingsinflatie bleef echter onder druk door o.a. de dalende prijzen in groenten en fruit die in de maand juni door het BBQ-effect aanzienlijk werden geconsumeerd.