"We blijven goed vooruitgaan met onze strategische prioriteiten die op hun beurt de waarde zullen vrijgeven die intrinsiek aanwezig is in ons geïntegreerde bedrijfsmodel. Tegelijkertijd blijven we onze inzet behouden voor het onder controle krijgen van de kosten, gedisciplineerd investeren en beheersen van het werkkapitaal om onze balans te versterken."

En verder: "Ons recent gecreëerde segment Marketing, Sourcing & Sales vertoont bemoedigende vooruitgang bij het ondersteunen van de globale winstgevendheid van de Groep. Via een beter inzicht in de markten, klanten, producten en eindtoepassingen waarin we actief zijn, is Nyrstar begonnen met het rechtstreeks plaatsen en verhandelen van commodity metaalproducten aan klanten en blijft het nauw samenwerken met Noble, waarbij we onze strategische marketingovereenkomst benutten om nieuwe geografische markten aan te boren en nieuwe klanten te bereiken. De hogere metaalpremies droegen dan weer bij tot de betere EBITDA-prestatie voor het Metaalverwerkende segment dat uiteindelijk de EBITDA van de Groep voor de periode op EUR 110 miljoen bracht, een 12% stijging in vergelijking met het voorgaande half jaar.

Het Lean-project, ons besparingsprogramma, blijft op schema voor het doel van EUR 75 miljoen duurzame besparingen tegen het einde van 2014. Het initiatief had een directe impact op de kosten van het segment na het einde van het eerste half jaar, die met respectievelijk 3 procent en 18 procent waren gedaald voor respectievelijk ons Mijnbouw- en Metaalverwerkend segment jaar op jaar. Samen met een duurzaam beheer van het bedrijfskapitaal tijdens de eerste helft van het jaar eindigden we de periode met een stevige verbetering in onze netto schuldpositie, welke met 14% daalde tijdens de laatste twaalf maanden naar EUR 653 miljoen. Op het einde van de periode hadden we een toegekende niet-opgenomen financiële speelruimte en beschikbare contanten van EUR 768 miljoen."

"We blijven goed vooruitgaan met onze strategische prioriteiten die op hun beurt de waarde zullen vrijgeven die intrinsiek aanwezig is in ons geïntegreerde bedrijfsmodel. Tegelijkertijd blijven we onze inzet behouden voor het onder controle krijgen van de kosten, gedisciplineerd investeren en beheersen van het werkkapitaal om onze balans te versterken." En verder: "Ons recent gecreëerde segment Marketing, Sourcing & Sales vertoont bemoedigende vooruitgang bij het ondersteunen van de globale winstgevendheid van de Groep. Via een beter inzicht in de markten, klanten, producten en eindtoepassingen waarin we actief zijn, is Nyrstar begonnen met het rechtstreeks plaatsen en verhandelen van commodity metaalproducten aan klanten en blijft het nauw samenwerken met Noble, waarbij we onze strategische marketingovereenkomst benutten om nieuwe geografische markten aan te boren en nieuwe klanten te bereiken. De hogere metaalpremies droegen dan weer bij tot de betere EBITDA-prestatie voor het Metaalverwerkende segment dat uiteindelijk de EBITDA van de Groep voor de periode op EUR 110 miljoen bracht, een 12% stijging in vergelijking met het voorgaande half jaar. Het Lean-project, ons besparingsprogramma, blijft op schema voor het doel van EUR 75 miljoen duurzame besparingen tegen het einde van 2014. Het initiatief had een directe impact op de kosten van het segment na het einde van het eerste half jaar, die met respectievelijk 3 procent en 18 procent waren gedaald voor respectievelijk ons Mijnbouw- en Metaalverwerkend segment jaar op jaar. Samen met een duurzaam beheer van het bedrijfskapitaal tijdens de eerste helft van het jaar eindigden we de periode met een stevige verbetering in onze netto schuldpositie, welke met 14% daalde tijdens de laatste twaalf maanden naar EUR 653 miljoen. Op het einde van de periode hadden we een toegekende niet-opgenomen financiële speelruimte en beschikbare contanten van EUR 768 miljoen."