In 2014 wordt begonnen met het bouwen van de terminal, zodat deze in 2016 operationeel is. Voor Vopak kan de bouw zowel positief als negatief worden uitgelegd en wij handhaven ons houdadvies.

De terminal heeft een capaciteit van 3 miljoen kubieke meter en zal voornamelijk worden gebruikt om Russische olie op te slaan.

Daarmee wordt meteen een prijs gezet voor Oeral-olie.

De bouw van de nieuwe terminal betekent voor Rotterdam een capaciteitsvergroting van 25%.

Dit kan zowel positief als negatief worden uitgelegd voor Vopak. De terminal kan nieuwe bedrijven aantrekken, waarvan ook Vopak kan profiteren.

Op dit moment staan er in Rotterdam al wat olietanks leeg en met de vergrote capaciteit komt er meer concurrentie. Voor Vopak is dat negatief. ABN Amro blijft neutraal.

In 2014 wordt begonnen met het bouwen van de terminal, zodat deze in 2016 operationeel is. Voor Vopak kan de bouw zowel positief als negatief worden uitgelegd en wij handhaven ons houdadvies. De terminal heeft een capaciteit van 3 miljoen kubieke meter en zal voornamelijk worden gebruikt om Russische olie op te slaan. Daarmee wordt meteen een prijs gezet voor Oeral-olie. De bouw van de nieuwe terminal betekent voor Rotterdam een capaciteitsvergroting van 25%. Dit kan zowel positief als negatief worden uitgelegd voor Vopak. De terminal kan nieuwe bedrijven aantrekken, waarvan ook Vopak kan profiteren. Op dit moment staan er in Rotterdam al wat olietanks leeg en met de vergrote capaciteit komt er meer concurrentie. Voor Vopak is dat negatief. ABN Amro blijft neutraal.