Het Amerikaanse industriële conglomeraat General Electric heeft aangegeven het laatste kwartaal van het jaar een licht lagere omzetgroei te verwachten.

De geconsolideerde omzetgroei van GE komt uit tussen 0 en 5%, terwijl de organische groei bij de industriële divisies 2 tot 6% bedraagt.

Exclusief windenergie wordt een omzetgroei van 5 tot 9% verwacht. De marges zullen verbeteren. De outlook voor 2013 is onverminderd positief.

Volgens het fluistercircuit staat GE op het punt om de Italiaanse toeleverancier voor de luchtvaart Avio in te lijven voor circa EUR 3 miljard.

Avio is een belangrijke leverancier van onderdelen voor de vliegtuig - en helikoptermotoren die General Electric maakt. De omzet van het bedrijf bedroeg in 2011 EUR 2 miljard, terwijl de EBITDA uitkwam op EUR 384 miljoen.

General Electric heeft een raamwerk zonder verrassingen gepresenteerd voor 2013. Ondanks lastig economische omstandigheden en een daling van de vraag naar windturbines groeit de omzet bij de industriële divisie naar verwachting en nemen de marges toe. De consolidatieslag bij GE Capital zal aanhouden.

De afname van orders vanwege onzekerheid over de Amerikaanse begroting veroorzaakt de licht lagere organische omzetgroei bij de industriële tak.

Dubbelcijferige omzetgroei en hogere marges bij de industriële tak zijn daarentegen lichtpuntjes. General Electric houdt zich stil over Avio, maar een overname zou de positie van het bedrijf binnen de luchtvaartsector versterken. ABN Amro handhaaft de opinie kopen voor het aandeel.

Het Amerikaanse industriële conglomeraat General Electric heeft aangegeven het laatste kwartaal van het jaar een licht lagere omzetgroei te verwachten. De geconsolideerde omzetgroei van GE komt uit tussen 0 en 5%, terwijl de organische groei bij de industriële divisies 2 tot 6% bedraagt. Exclusief windenergie wordt een omzetgroei van 5 tot 9% verwacht. De marges zullen verbeteren. De outlook voor 2013 is onverminderd positief. Volgens het fluistercircuit staat GE op het punt om de Italiaanse toeleverancier voor de luchtvaart Avio in te lijven voor circa EUR 3 miljard. Avio is een belangrijke leverancier van onderdelen voor de vliegtuig - en helikoptermotoren die General Electric maakt. De omzet van het bedrijf bedroeg in 2011 EUR 2 miljard, terwijl de EBITDA uitkwam op EUR 384 miljoen. General Electric heeft een raamwerk zonder verrassingen gepresenteerd voor 2013. Ondanks lastig economische omstandigheden en een daling van de vraag naar windturbines groeit de omzet bij de industriële divisie naar verwachting en nemen de marges toe. De consolidatieslag bij GE Capital zal aanhouden. De afname van orders vanwege onzekerheid over de Amerikaanse begroting veroorzaakt de licht lagere organische omzetgroei bij de industriële tak. Dubbelcijferige omzetgroei en hogere marges bij de industriële tak zijn daarentegen lichtpuntjes. General Electric houdt zich stil over Avio, maar een overname zou de positie van het bedrijf binnen de luchtvaartsector versterken. ABN Amro handhaaft de opinie kopen voor het aandeel.