Deze cijfers staan zowel voor de klassieke advertising agentschappen, die in sterkere mate de crisis ondergingen, als voor de hoog gespecialiseerde health care communicatie agentschappen.

De laatste groep was bijzonder performant en won een belangrijk marktaandeel. Zo heeft de Vivactis-afdeling klinische studies haar omzet meer dan verdubbeld.

Het begin van de tweede helft van 2009 blijft minder goed voor de klassieke agentschappen. Zo bijvoorbeeld werden voor Newton 21 Madrid enkele belangrijke budgetten binnen een bijzonder turbulente Spaanse markt naar later verschoven.

Toch won het bedrijf een nieuw budget voor de Nationale Vorst Brand Preventie van 1.263.000. Euro en een nieuwe klant uit de privé sector; "Mozo-Grau".

Het een en het ander maakt dat Vivactis - Newton 21 bijzonder goed stand houdt in deze crisis en het beter doet dan de meeste concurrenten in Spanse. Er worden nog steeds behoorlijke winsten gemaakt in diverse agentschappen, al liggen die iets beneden de verwachting.

Het management van Viactis-Newton21 paste dan ook de voorziene operationele winst aan (EBITDA) tot 2.500.000. Euro ( 1.995.544. Euro in 2008 ).

Begin oktober zal de groep de overname van BCM Roma rond hebben. De general manager, Paolo Marino van BCM, wordt ook meteen de leider van alle activiteiten van de groep in Italië.

Hiertoe werd geautoriseerd kapitaal gebruikt om Paolo Marino te vergoeden met nieuwe aandelen in Newton 21 Europa aan een waarde van 6,91 Euro per aandeel.

Door deze overname komt Vivactis - Newton 21 in de top van de 25 grootste communicatie en marketing bedrijven in Italië.

Deze cijfers staan zowel voor de klassieke advertising agentschappen, die in sterkere mate de crisis ondergingen, als voor de hoog gespecialiseerde health care communicatie agentschappen. De laatste groep was bijzonder performant en won een belangrijk marktaandeel. Zo heeft de Vivactis-afdeling klinische studies haar omzet meer dan verdubbeld. Het begin van de tweede helft van 2009 blijft minder goed voor de klassieke agentschappen. Zo bijvoorbeeld werden voor Newton 21 Madrid enkele belangrijke budgetten binnen een bijzonder turbulente Spaanse markt naar later verschoven. Toch won het bedrijf een nieuw budget voor de Nationale Vorst Brand Preventie van 1.263.000. Euro en een nieuwe klant uit de privé sector; "Mozo-Grau". Het een en het ander maakt dat Vivactis - Newton 21 bijzonder goed stand houdt in deze crisis en het beter doet dan de meeste concurrenten in Spanse. Er worden nog steeds behoorlijke winsten gemaakt in diverse agentschappen, al liggen die iets beneden de verwachting. Het management van Viactis-Newton21 paste dan ook de voorziene operationele winst aan (EBITDA) tot 2.500.000. Euro ( 1.995.544. Euro in 2008 ). Begin oktober zal de groep de overname van BCM Roma rond hebben. De general manager, Paolo Marino van BCM, wordt ook meteen de leider van alle activiteiten van de groep in Italië. Hiertoe werd geautoriseerd kapitaal gebruikt om Paolo Marino te vergoeden met nieuwe aandelen in Newton 21 Europa aan een waarde van 6,91 Euro per aandeel. Door deze overname komt Vivactis - Newton 21 in de top van de 25 grootste communicatie en marketing bedrijven in Italië.