De oorzaak van die daling was uiteraard internet. De New York Times Co. lijkt die negatieve trend nu te hebben omgebogen, zo bleek uit de resultaten die deze uitgever gisteren bekendmaakte.

Het stoppen van de daling van de reclame-inkomsten was te danken aan een stijging van de online ads. De Times zag de inkomsten in print met 6% dalen, maar daar stond een stijging met 21% van de online ads tegenover.

De totale omzet van de New York Times steeg met 1%, ook al vanwege een verhoging van de prijzen voor de kranten van de groep. Het was de eerste keer sinds 2007 dat een stijging van de omzet werd opgetekend.

CEO Janet Robinson verklaarde dat dezelfde trend op het vlak van reclame zich in het derde kwartaal zal blijven door zetten. De NYT experimenteert momenteel met nieuwe initiatieven zoals mobiele applicaties en hoopt zo de reclame-inkomsten te doen stijgen.

De oorzaak van die daling was uiteraard internet. De New York Times Co. lijkt die negatieve trend nu te hebben omgebogen, zo bleek uit de resultaten die deze uitgever gisteren bekendmaakte. Het stoppen van de daling van de reclame-inkomsten was te danken aan een stijging van de online ads. De Times zag de inkomsten in print met 6% dalen, maar daar stond een stijging met 21% van de online ads tegenover. De totale omzet van de New York Times steeg met 1%, ook al vanwege een verhoging van de prijzen voor de kranten van de groep. Het was de eerste keer sinds 2007 dat een stijging van de omzet werd opgetekend. CEO Janet Robinson verklaarde dat dezelfde trend op het vlak van reclame zich in het derde kwartaal zal blijven door zetten. De NYT experimenteert momenteel met nieuwe initiatieven zoals mobiele applicaties en hoopt zo de reclame-inkomsten te doen stijgen.