De nettowinst viel hoger uit dan verwacht doordat Philips minder herstructureringskosten hoefde te maken dan het bedrijf verwachtte.

De kosten voor herstructurering en overnames kwamen uit op slechts EUR 19 miljoen, waar ongeveer gerekend werd op EUR 55 miljoen.

Het programma 'Accelerate!' ligt nog altijd op schema. In het eerste kwartaal werd ter waarde van EUR 78 miljoen aan kostenbesparingen gerealiseerd. De volgende kwartalen moet dit op EUR 107 miljoen uitkomen.

Het bedrijfsresultaat (EBITA) was met EUR 421 miljoen beneden de verwachting van ABN Amro (EUR 450 miljoen) en die van de markt (EUR 426 miljoen).

Dit werd vooral veroorzaakt door de divisie Healthcare, waar slechts een toename van 10,5% werd gerealiseerd, terwijl 10,8% verwacht werd.

Consumer Lifestyle was beter dan verwacht. De vergelijkbare omzet steeg met 10% in Consumer Lifestyle, bleef gelijk in Lightning en daalde 1% in Healthcare. Hieruit valt op te maken dat Consumer Lifestyle duidelijk op weg is naar groei nu de divisie Lifestyle Entertainment is afgestoten.

Philips herhaalt de verwachting dat de eerste helft van 2013 zwak zal zijn, als gevolg van ongunstige marktomstandigheden in Europa en de Verenigde Staten. De in 'Accelerate!' gestelde doelen voor een groei van het bedrijfsresultaat (EBITA) met 10 tot 12% blijft staan.

De nettowinst viel hoger uit dan verwacht doordat Philips minder herstructureringskosten hoefde te maken dan het bedrijf verwachtte. De kosten voor herstructurering en overnames kwamen uit op slechts EUR 19 miljoen, waar ongeveer gerekend werd op EUR 55 miljoen. Het programma 'Accelerate!' ligt nog altijd op schema. In het eerste kwartaal werd ter waarde van EUR 78 miljoen aan kostenbesparingen gerealiseerd. De volgende kwartalen moet dit op EUR 107 miljoen uitkomen. Het bedrijfsresultaat (EBITA) was met EUR 421 miljoen beneden de verwachting van ABN Amro (EUR 450 miljoen) en die van de markt (EUR 426 miljoen). Dit werd vooral veroorzaakt door de divisie Healthcare, waar slechts een toename van 10,5% werd gerealiseerd, terwijl 10,8% verwacht werd. Consumer Lifestyle was beter dan verwacht. De vergelijkbare omzet steeg met 10% in Consumer Lifestyle, bleef gelijk in Lightning en daalde 1% in Healthcare. Hieruit valt op te maken dat Consumer Lifestyle duidelijk op weg is naar groei nu de divisie Lifestyle Entertainment is afgestoten. Philips herhaalt de verwachting dat de eerste helft van 2013 zwak zal zijn, als gevolg van ongunstige marktomstandigheden in Europa en de Verenigde Staten. De in 'Accelerate!' gestelde doelen voor een groei van het bedrijfsresultaat (EBITA) met 10 tot 12% blijft staan.