Tyler Durden van Zero Hedge waarschuwt in dat verband voor de markt voor modern kunst, waar zich eveneens een zeepbel aan het vormen is met prijzen die compleet door het dak vliegen.

Het probleem met deze markt is dat er geen referentiepunten bestaan.

In 1987 was iedereen geschokt toen een Japanse verzekeringsmaatschappij 39,70 miljoen dollar betaalde voor de Zonnebloemen van Van Gogh.

Nu lijkt dat een koopje, want de veilingzalen reageren ontgoocheld wanneer een bepaald werk van topkwaliteit geen 100 miljoen dollar opbrengt. Moderne kunst is de volgende zeepbel geworden.

Tyler Durden van Zero Hedge waarschuwt in dat verband voor de markt voor modern kunst, waar zich eveneens een zeepbel aan het vormen is met prijzen die compleet door het dak vliegen. Het probleem met deze markt is dat er geen referentiepunten bestaan. In 1987 was iedereen geschokt toen een Japanse verzekeringsmaatschappij 39,70 miljoen dollar betaalde voor de Zonnebloemen van Van Gogh. Nu lijkt dat een koopje, want de veilingzalen reageren ontgoocheld wanneer een bepaald werk van topkwaliteit geen 100 miljoen dollar opbrengt. Moderne kunst is de volgende zeepbel geworden.